נראה שפיג'ו החליטה להחזיר עטרה ליושנה ולהוכיח לכולם, כולל לעצמה, שהיא עדיין יכולה להביס את כל מי או מה שיעמוד מולה, ולא משנה באיזה מסלול. טיפוס הפייקס-פיק? "אם הצלחנו בשנות השמונים, אז נצליח גם עכשיו", אמרו הצרפתים, והצליחו. הם שמו את סבאסטיאן לואב מאחורי ההגה, ולא רק שהוא וה-208 ניצחו בטיפוס באותה השנה, הם גם קבעו שיא עולם חדש.
 

ראלי קרוס? בשנות השמונים ה-205T16 עשתה שם שמות, ונדמה שרק לפני רגע סיפרנו לכם שפיג'ו הודיעה על חזרתה עם ה-208T16 החדשה. החלק האחרון בפאזל הוא הדקאר, בו פיג'ו הטילה אימתה אל מול המתחרים (בתקופה שהוא עוד נקרא ראלי פריז-דקאר, זוכרים את זה?). היום לא נשאר הרבה מפריז או דקאר במרוץ הזה שעבר לדרום אמריקה בכלל, אבל פיג'ו רוצה לנצח בו, כמו פעם. כבר אמרנו שהם השתגעו?
 
 
 
פיג'ו 2008 תשתתף בדקאר – חזרה למקורות?
צילום: מנהל 
סיריל דספרה (מימין) וקרלוס סנייז (שמאל) ינסו להשיג לפיג'ו את תואר אלופת הדקאר
 
1987, 1988, 1989 ו-1990. בכל אחת מהשנים האלה פיג'ו חצתה את קו הסיום של מרוץ פריז-דקאר ראשונה. ארי ואטאנן עשה זאת מאחורי ההגה שלוש פעמים, ויוהא קאנקונן פעם אחת. עכשיו מאחורי ההגה הולכים להיות אגדות אחרות: קרלוס סיינז (אלוף עולם בראלי פעמיים, ומנצח דקאר פעם אחת), וסיריל דספרה (חמש פעמים אלוף דקאר בקטגוריית אופנועים).
 
 
 
מכונית המרוץ תתבסס באופן רופף על פיג'ו 2008, רכב הפנאי הקטן, שסביר להניח הקשר בין דגם המקור להוא שיקפוץ בדיונות וישייט במהירות תלת ספרתית בערבות דרום אמריקה, יהיה די קלוש. אין עדיין פרסום רשמי של יחידת הכוח או של ביצועים, ואפילו תמונה ברורה אין. בפיג'ו שולחים טיזר בדמות צללית המכונית על רקע כהה, כדי שנבהה בה וננסה להבין על מה מדובר. הם יודעים איך לעורר לנו את בלוטות החשק.
 
 
האם ידיחו בפיג'ו את מיני ויעלו גם כאן, במרוץ דקאר, על מדרגת הפודיום הגבוהה ביותר? רק הזמן יגיד. אך בינתיים, לאור תוצאות העבר, במיני צריכים לקחת ברצינות את פיג'ו, שבינתיים סימנו וי על כל מטרה שכיוונו אליה.