סבסטיאן לואב חוצה את הקו
מרוץ פייקס פיק השנתי התקיים אתמול (א') וסיפק את הכותרת לה חיכינו: שיא מסלול חדש. אם לומר את האמת, די ציפינו שיהיה שיא חדש. אבל לזה לא ציפינו – סבסטיאן לואב, אלוף הראלי העולמי 9 פעמים שנהג בפיג'ו 208 T16 האימתנית, ניפץ את השיא הקודם עם תוצאה מטורפת, הרבה מעבר למה שדמיינו – 8:13:164 דקות. כלומר, הוא קיצץ למעלה מדקה וחצי(!) מהשיא הקודם, שנקבע בשנה שעברה על-ידי ריס מילן (Rhys Millen) שחצה את קו הסיום אחרי 9:46:164 דקות. הניו זילנדי, שניסה להגן על התואר גם השנה עם מכונית של יונדאי (מכונית שלו שמבוססת באופן עמום על יונדאי ג'נסיס קופה, ליתר דיוק), שבר גם הוא את שיאו שלו עם 9:02:192 דקות, אך לא התקרב אפילו ללואב.
מהירות ממוצעת של 145 קמ"ש. סבסטיאן לואב מפרק את השיא

"נדמה לי שאפשר לומר שהתחרינו על המקום השני", סיכם מילן בתום המרוץ. למרות הביטחון שהוצג בהכנות והצהרות על כוונה לשמור על התואר, כנראה שאי אפשר היה להתחרות בפיג'ו. היצרנית הצרפתית שמה למטרה את שבירת השיא באופן שייקח שנים לשבור אותו פעם נוספת. היא הגיעה עם מכונית שנבנתה במיוחד עבור המרוץ, ה-208 T16 בעלת 875 כוחות הסוס ו-875 הקילוגרמים, 60 אנשי צוות ותקציב גדול במיוחד. המכונית של מילן, יונדאי RMR PM580-T, שהציגה נתון הספק ש"מתקרב ל-900 כ"ס", פשוט לא יכלה לה.
בכך סוגרת פיג'ו מעגל ומחזירה לעצמה את תואר 'מלכת הפסגה', כשניים וחצי עשורים לאחר הנהיגה המפורסמת של ארי ואטאנן ב-405 T16.
פייקס פיק: לואב מפרק את השיא (וידאו)
צילום: מנהל

חוץ מהשיא המטורף של לואב, זכינו אתמול לשיא מרשים נוסף – בקטגוריה החשמלית. נובוהירו "מונסטר" טאג'ימה (Tajima), אלוף פייקס פיק 10 פעמים בעברו, הצליח לקבוע זמן של 9:46:53 דקות. זוהי הפעם הראשונה שמכונית חשמלית יורדת מתחת לקו 10 הדקות. המכונית החשמלית של טויוטה, אגב, עם רוד מילן (אבא של ריס ואלוף בעברו גם כן), לא הצליחה להביס את התוצאה של עצמה מהשנה שעברה (שהיוותה שיא קטגוריה, עד השנה). אפילו המכונית של מיצובישי עברה אותה, עם 10:21:866 דקות.

כל שנותר כעת הוא להמתין למרוץ בשנה הבאה. אחרי הכסף הגדול של פיג'ו והשיא המרהיב שהגיע איתו, אולי ייפרץ הסכר עבור שחקניות גדולות נוספות. כי אם לא, אז כנראה שהשיא של לואב באמת יעמוד בעינו לעוד שנים רבות.