קצת יותר משבוע חלף מאז הציגה למבורגיני, לראשונה לעיני קהל, את ההורקאן החדשה בתערוכת ז'נבה. כצפוי, מחליפת הגייארדו עוררה עניין רב סביבה, ועומס גדול של טלפונים פקד את מחלקת ההזמנות של המותג האיטלקי בעל סמל השור, ולמבורגיני מהמרת שהיא תשבור את שיאי המכירות של החברה.
 
 
חלק ממוקד המשיכה של ההוראקאן הוא כמובן המנוע – V10 אטמוספרי בנפח 5.2 ליטר המפיק 610 כ"ס ב-8,250 סל"ד. נתון המומנט עומד על 56.9 קג"מ ומגיע ב-6,500 סל"ד. אל יחידת הכוח הזו משודכת תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד בת שבעה יחסי העברה, המורידה את הכוח היישר אל ארבעת הגלגלים.
 
למבורגיני רוצה למכור את ההוראקאן בכמויות
צילום: מנהל
למבורגיני הוראקאן בז'נבה. מושכת תשומת לב מהקבל
 
ביצועים? עומדים בסטנדרטים להם מצפים מלמבורגיני: 3.2 שניות בלבד נדרשות בתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש, מעמידה ל-200 קמ"ש יחלפו 9.9 שניות, והמהירות המרבית הינה 322 קמ"ש. וזו להזכירכם, המכונית החלשה והזולה בהיצע היצרנית...
 
 
אז למבורגיני מסרה 14 אלף יחידות של הגייארדו בעשור, נתון דיי מרשים. אבל כמו שזה נראה כרגע, ההוראקאן הולכת לשבור את השיא שהציבה קודמתה בתפקיד. שבוע וחצי עבר מאז שהציגו אותה לקהל, ופתחו רשמית את פנקס ההזמנות, וכבר כעת מנכ"ל למבורגיני מוסר שיש למעלה מ-1,000 הזמנות. אנחנו מניחים שאחרי ההתלהבות הראשונית הקצב ידעך, אבל ההוראקאן כבר כעת מסתמנת כלמבורגיני הנמכרת בהיסטוריה של החברה.
 

"למבורגיני" פחות יקרה, אבל מחממת את הלב
בצד השני של העולם צץ לו סיפור שלא יכולנו להתעלם ממנו. הוא מתרחש בסין, ומדובר בסבא שבסך הכל רצה להגשים לנכדו את חלום הילדות שלו – להגיע לבית הספר בלמבורגיני. לסב, כמו לרבים אחרים, אין את היכולת הכלכלית לרכוש לנכדו מכונית הנושאת את סמל השור, אך לא זה מה שיעצור אהבת סב לנכדו.
 
במשך חצי שנה הסב האוהב בנה בסככה בחצר רפליקת למבורגיני, כזו שמגיעה עד 40 קילומטרים בשעה, ויכולה לאכלס אותו ואת נכדו האהוב. אז נכון, זו לא בדיוק רפליקה מדויקת, (וטוב שהנכד לא חלם על מטוס קרב...) אבל אי אפשר שלא לחייך ולהתרשם מהסבא הזה.