ב.מ.וו חשפה את ה-X4 החדש, אחיו הקטן של ב.מ.וו X6. זה לא הפתיע אותנו שב.מ.וו הציגה פנאי-קופה נוסף, לפני כשנה (בתערוכת שנחאי) היצרנית כבר חשפה מכונית תצוגה שנשאה את השם X4 עם כוונות ברורות לייצור סדרתי. ולמרות שבימים אלה נערכת תערוכת הרכב הגדולה בז'נבה, את ההצגה הראשונה המלאה מול קהל תערוך היצרנית בתערוכת ניו-יורק, בחודש אפריל הקרוב.

עיצובו של רכב הפנאי שומר על הסגנון של מרכב הקופה בדומה ל-X6, אך בהחלט ניתן לראות את הדמיון ל-X3 עליו הוא מבוסס. יחידות התאורה הקדמיות מתמזגות עם הסבכה הקדמית, בדומה למתיחת הפנים שעבר ב.מ.וו X3 לפני כחודש, והפגוש הקדמי אגרסיבי משמעותית ומאכלס כונסי אוויר ענקיים. יש לציין כי התמונות שנמסרו מהיצרן הן של ה-X4 בעל חבילת עיצוב 'M', ולכן סביר להניח שעיצובו בגרסאות הרגילות יהיה פחות אגרסיבי. עיצוב תא הנוסעים מזכיר מאוד את זה של ה-X3, אך ככל הנראה יהיה פחות מרווח ושימושי "תודות" לגג הקופה המשפל.
ב.מ.וו X4: פנאי-קופה חדש
צילום: מנהל
ב.מ.וו X4. פנאי-קופה חדש מצטרף להיצע הדגמים

את תא המנוע תאכלס אחת מבין שש יחידות כוח שונות, שלוש מהן לוגמות סולר, ושלוש לוגמות בנזין. באגף הדיזל מנוע הבסיס בנפח 2.0 ליטר, בעל הספק 190 סוסים ומומנט בן 40.8 קג"מ. הביצועים טובים בהחלט, עם 8 שניות בתאוצה הקלאסית מעמידה למאה קילומטרים בשעה. שני המנועים האחרים הם כבר בנפח 3.0 ליטר, האחד בעל 258 סוסים ומומנט בן 57 קג"מ, והשני בעל 313 סוסים ונתון מומנט של 66 קג"מ(!) כבר ב-1,500 סיבובי מנוע נמוכים. עם המנוע האחרון תאיצו מעמידה למאה קילומטרים בשעה תוך 5.2 שניות. נתון תאוצה דומה לשל M3 מלפני עשור (E46).
ב.מ.וו X4: פנאי-קופה חדש
צילום: מנהל
תצורת המרכב מזכירה מאוד את זו של ה-X6

צמד גרסאות הבנזין הזולות יעשו שימוש במנוע בנפח 2.0 ליטר, בעוד שהאחות הבכירה תצויד במנוע ה-3.0 ליטר של היצרנית. כל המנועים נושמים דרך מגדש טורבו. גרסת הכניסה (184 כ"ס) מציעה נתוני ביצועים דומים לאלו של הדיזל הבסיסית עם 8.1 שניות מעמידה למאה קילומטרים בשעה ומהירות מרבית של 212 קילומטרים בשעה. גרסת הביניים כבר מציעה 245 סוסים ומסיימת את התאוצה הקלאסית תוך 6.4 שניות. המנוע החזק בהיצע מפיק 306 סוסים ומומנט בן 40.8 קג"מ (כמו מנוע הדיזל הבסיסי), ואיתו תסיימו את התאוצה הקלאסית תוך 5.5 שניות.
ב.מ.וו X4: פנאי-קופה חדש
צילום: מנהל
כרגע ה-X4 הוצג עם חבילת עיצוב M בלבד, ומציג מראה אגרסיבי למדי

ב.מ.וו X4 החדש צפוי להגיע לישראל כבר בסוף הקיץ הקרוב, מתישהו בין חודש אוגוסט לחודש ספטמבר. כרגע עדיין מוקדם בכדי לדעת עם אילו מנועים הוא יגיע אלינו ומה יהיו המחירים.