מזראטי שמרה את הקלפים קרוב לחזה, אך לבסוף חשפה את מכונית התצוגה המרהיבה שלה – מכונית קופה שעונה לשם אלפיירי (Alfieri). וזה לא שמכוניות מזראטי הנוכחיות אינן נאות בעינינו, אך הקונספט הזה הוא בהחלט אחד מהיפים שראינו בתקופה האחרונה. אגב, למקרה שתהיתם, הקונספט נקרא על שם אלפיירי מזראטי, מהאחים שהקימו את החברה.

ייתכן והקונספט רומז על מחליפה עתידית לגראנטוריסמו, אך לפחות על פי מזראטי הוא חולק כבוד דווקא למספר דגמים מהעבר. היצרנית טוענת כי האלפיירי עוצבה בהשראת ה-GT5000, GT3500 וה-A6 GCS-53 משנת 1954. לנו קצת קשה לראות את הדמיון, אבל התוצאה בהחלט מצאה חן בעינינו. תא הנוסעים מאופיין בעיצוב נקי וכמעט נטול כפתורים, כאשר גלגל ההגה המיוחד וידית ההילוכים הקצרה בולטים לטובה. לוח המחוונים והצג הדיגיטלי הגדול במרכז הקונסולה דואגים להחזיר להווה.
מזראטי מציגה: אלפיירי קונספט
צילום: מנהל
מזראטי אלפיירי. מקווים שתגיע לייצור

השלדה הושאלה מהגראנטוריסמו MC סטרדלה, וקוצרה בלא פחות מ-24 סנטימטר. אורכה הכללי של המכונית הוא 459 סנטימטר, רוחבה עומד על 193 סנטימטר, גובהה על 129 סנטימטר ובסיס הגלגלים נמתח לאורך של 270 סנטימטר. נתון המשקל המדויק לא נמסר, אך נרמז שמשקל המכונית עומד על פחות מ-1,400 קילוגרמים. מדובר בהפחתת משקל משמעותית, היות וה-MC סטראדלה שוקלת כ-1,670 ק"ג.
גם המנוע שנבחר עבור המכונית נלקח מהסטרדלה. מדובר במנוע V8 בנפח 4.7 ליטר, שמפיק במקרה זה 460 כ"ס ב-7,000 סל"ד. נתוני ביצועים לא נמסרו, אך סביר להניח שהיא לא תאכזב אף אחד בהתחשב בכך שהסטרדלה הכבדה יותר מאיצה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות ורושמת מהירות מרבית של 301 קמ"ש.
מזראטי מציגה: אלפיירי קונספט
צילום: מנהל
האלפיירי מוצגת בימים אלה בתערוכת ז'נבה

אז מתי היא תגיע לייצור? כרגע עוד מוקדם לדעת, וגם עדיין לא ברור אם היא עתידה להחליף את הגראנטוריסמו או שהיא מסמנת על מכונית קופה חדשה שתצטרף להיצע הקיים. בכל מקרה, אתם מוזמנים בשלב זה ליהנות מהעיצוב המהפנט בדיוק כמונו.