כאשר יונדאי השיקה את מכונית המיני הקטנה שלה היא הבטיחה שתציע איכויות המוכרות לנו מקטגוריית הסופרמיני הבכירה. זה אמור לבוא ליידי ביטוי בתא נוסעים איכותי ומאובזר יותר, איכות נסיעה גבוהה יותר והקפדה על הפרטים הקטנים. ומי אם לא הגרסה הבכירה מתאימה יותר מכולן כדי להעמיד את ההבטחה של היצרנית במבחן? יצאנו עם יונדאי i10 למבחן בגרסת ה-1.2 ליטר האוטומטית והמאובזרת, שבמקרה (או שלא?) מוצעת במחיר זהה לקיה פיקנטו המקבילה.
 
 
הפרטים הקטנים
רכב המבחן הגיע אלינו בצבע שחור, ואם לומר את האמת, רוב הבוחנים חשבו שהוא פחות מתאים מהצבעים החיים שמוצעים עם הדגם (התכלת או הכתום נראים עליה מצוין). מבחוץ, מלבד החישוקים הקלים בגודל 14 אינץ' (שנראים מעט קטנים עליה) היא אינה שונה מהגרסה הידנית – וזה לא דבר רע. בדור החדש של ה-i10 יונדאי השכילה לשנות את הפרופורציות של המכונית, כך שכעת היא נראית פחות כמו מיניוואן קטן ומעט אנמי ומזכירה יותר מכונית סופרמיני מודרנית ודינאמית.
 
יונדאי i10 אוטומטית (1.2 ליטר): מבחן דרכים
צילום: שחר אלגזי 
יונדאי עשתה קפיצת דרך עם עיצוב ה-i10 החדשה

גם תא הנוסעים אינו מציג מהפיכות בהשוואה לגרסאות הבסיס, אך הוא משלב מספר פרטים שמוסיפים לתחושת העושר. בין אלו ניתן למנות ציפוי עור לגלגל ההגה (נעים מאוד לאחיזה) הכולל גם שליטה על דיבורית הבלוטות' המקורית וריפוד דמוי עור בגב המושבים המוסיף לאווירה. תא הנוסעים מרגיש מוצק ונעים, אפילו שהחומרים בסיסיים למדי. יחד עם שילוב הצבעים הנעים ברכב המבחן (צבע בז' שלא כל הבוחנים אהבו) מתקבל תא נוסעים נעים ועשיר בסך הכול, בטח בגבולות הקטגוריה.
 
המרווח מלפנים מספק גם לגדולים (למרות שחלק מהבוחנים התלוננו על קרבה לדלת הנהג), וקל למצוא תנוחת נהיגה טובה (אפילו שההגה שאינו מתכוונן למרחק), בין היתר בזכות המושבים הטובים בעלי אפשרות כוונון מלאה. גם מאחור לא חסר מקום עם מרווח מספק לראש ולברכיים לשני מבוגרים. תא המטען מציע נפח גדול לקטגוריה (252 ליטר) ופתח רחב שמקל על ההטענה.
 
יונדאי i10 אוטומטית (1.2 ליטר): מבחן דרכים
צילום: שחר אלגזי 
לוח המחוונים כולל מחשב דרך (נשלט מגלגל ההגה)

הבדל אחד בולט
ה-i10 "שלנו" מצוידת במנוע הבכיר, 1.2 ליטר (4 ציל') המספק 87 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-12.2 קג"מ ב-4,000 סל"ד, ובתיבה אוטומטית עם ארבעה יחסי העברה. המנוע הזה מוכר לנו היטב מהדור הקודם של ה-i10 ומדגמים נוספים בקונצרן יונדאי-קיה, ביניהם גם מהפיקנטו המתחרה. הוא מתעורר לחיים באופן שקט ומעודן ביחס לכלים אחרים בקטגוריה, והרושם הראשוני הזה נותר גם בתחילת הנסיעה.
 
תוספת הכוח מורגשת היטב בהשוואה לגרסה הידנית שבחנו, והמנוע מרגיש מעט מעודן ונעים יותר ממשולש הצילינדרים. הוא מספיק גמיש כדי לאפשר התנהלות יום-יומית רגועה מבלי שיהיה צורך ממשי לאמץ אותו, אם כי את עיקר כוחו הוא מפיק בסל"ד גבוה, עם התגברות מורגשת באזור 4,000 סל"ד. התיבה עושה עבודה טובה בסך הכול. אין בורות משמעותיים בין יחסי ההעברה והיא מעבירה הילוכים בחלקות, ולמעט תגובות מעט איטיות באמת שאין לנו תלונות כלפיה.
 
יונדאי i10 אוטומטית (1.2 ליטר): מבחן דרכים
צילום: שחר אלגזי
מרווח טוב לנוסעים ולמטען
 
משאר הבחינות ה-i10 עם המנוע הגדול שומרת על התכונות הטובות של הגרסה הידנית שנבחנה. ההתנהלות העירונית נעימה בזכות הגה קליל (אך לא בצורה מוגזמת) וראות טובה החוצה. נוחות הנסיעה טובה ביחס לבנות הקטגוריה, ולא רעה בפני עצמה, לכך מסייע גם מושב הנהג שמרגיש מרופד ותומך יותר מהנהוג בקטגוריה.
 
גם מחוץ לעיר ה-i10 מרגישה בבית. שיוט ב-100 קמ"ש ייעשה בכ-3,000 סל"ד, וילווה ברעשי רוח וכביש ברמה סבירה לחלוטין. אך דווקא כאן המנוע מפריע עם המהום קבוע בתדר מעט מציק. הקטנה הזו הצליחה לספק נוחות נסיעה טובה גם מחוץ לעיר עם ספיגה טובה של פגעי הכביש (בדרך כלל), ויחד עם ריסון טוב של תנועות המרכב ה-i10 התגלתה כמכונית בעלת יכולת שיוט מפתיעה. בטח לקטנה שכזו.
 
יונדאי i10 אוטומטית (1.2 ליטר): מבחן דרכים
צילום: שחר אלגזי 
החישוקים הקלים מוסיפים למראה, אך נראים מעט קטנים

גם כשהדרך החלה להתפתל היונדאי הזו לא איבדה את עשתונותיה. למרות שההגה מרגיש קל מדי בתנאים אלו, היא מצליחה לספק תחושת ביטחון טובה לנהג בזכות זוויות גלגול סבירות, רמת אחיזה גבוהה (כנראה תודות לצמיגי הקונטיננטל הרחבים יחסית – 175 מ"מ, לעומת 165 מ"מ לפיקנטו למשל), ריסון טוב של המרכב ותחושה טובה מדוושת הבלם. יפה.
 
צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 13.5 ק"מ לליטר. נתון לא רע בהתחשב בתנאים המאומצים של המבחן, שלבטח ישתפר בנהיגה מתונה ורגועה יותר.
 
יונדאי i10 אוטומטית (1.2 ליטר): מבחן דרכים
צילום: שחר אלגזי
יונדאי i10. מתחרה ראויה בקטגוריה

יש תמורה
יונדאי כבר הוכיחה לנו במבחן הקודם שה-i10 החדשה עשתה קפיצה משמעותית קדימה. היא מספקת תחושה בוגרת ונעימה, וכמו שאוהבים לומר ביונדאי "מזכירה מכונית מסגמנט גבוה יותר", וזה בולט במיוחד בגרסת ה-1.2 ליטר שנבחנה. כאן יונדאי i10 מוסיפה לחבילה המוצלחת מנוע חזק ונעים ואבזור עשיר. נוחות הנסיעה הטובה, העידון ותא הנוסעים הנאה מצליחים לא פעם להשכיח את מוצאה הצנוע. בשקלול של כל אלו, נראה שדרכה של היונדאי הקטנה לראשות הקטגוריה בהחלט אפשרית.