רק בשבוע עבר סיפרנו לכם על פיג'ו שהכריזה על חזרתה לאליפות הראלי-קרוס העולמית, עם ה-208 T16 החדשה שלהם. פיג'ו לא לבד, גם פולקסווגן מתכוונת להתחרות בסדרת מרוצי הראלי-קרוס הבינלאומית (GRC), ולשם כך, הם דאגו לתפור לחיפושית מפרט מרוצים הולם שמשכיח כל זכר לחיפושית השובבה המיתולוגית.
 
 
 
פולקסווגן חיפושית החדשה מטבעה מעט נשית, עם כל הקימורים והתפיחות העגלגלות, אבל העיצוב הזה לא יכול לגרום לסובבים להישאר אדישים. כנראה שזו אחת הסיבות, יחד עם חגיגות 65 שנים להולדת החיפושית המקורית, שפולקסווגן החליטו שדווקא את העדינה הזו זורקים למרוצים אגרסיביים כל כך. לא הספוילר האחורי המוחצן ולא החישוקים השחורים מצליחים לגרום לה להיראות אגרסיבית ומפחידה, אך ללא ספק, התוצאה מעלה חיוך.
 
 
גם פולקסווגן רוצים אליפות בראלי-קרוס
צילום: מנהל
חיפושית ראלי קרוס. ספוילר אחורי המוחצן
 
פולקסווגן לא מסרה פרטים טכניים מלאים, אלא רק דאגה לספר שההספק יעמוד על לא פחות מ-560 כוחות סוס. המנוע יהיה בנפח 2.0 ליטר, עם הזרקה ישירה, מגדש טורבו, וההנעה תהיה (כמובן) לכל ארבעת הגלגלים. התאוצה ככל הנראה תעמוד על כשתי שניות ממצב עמידה למאה קילומטרים בשעה.
 
 
בפולקסווגן השקיעו לא רק בחלק הטכני, אלא גם ב'הון האנושי': את מושבי הנהג יתפסו פוסט טאנר וסקוט ספיד (יוצא פורמולה 1). לאור ההצלחה של פולקסווגן, שכזכור הפציעה בעונה שעברה באליפות העולם בראלי עם הפולו WRC והפגינה דומיננטיות כמעט מוחלטת, כדאי לקחת אותה ברצינות.
 
 
גם פולקסווגן רוצים אליפות בראלי-קרוס
צילום: מנהל 
פולקסווגן רוצה אפילות גם בראלי-קרוס
 
פולקסווגן תציג את החיפושית GRC החדשה בקיץ 2014 במסגרת תחרות משחקי ה-X Games שיתקיימו באוסטין, טקסס. אנחנו נדאג לעדכן על מצבה של החיפושית באליפות ה-GRC, בה היא צפויה להתחרות כבר השנה.