"אנחנו נשנה את הקו העיצובי שלנו ונכניס קצת יותר אגרסיביות וספורטיביות" מבטיח לי קנאנורי אוקמוטו, מנהל בכיר במיצובישי יפן שאחראי על פרויקט מיצובישי אאוטלנדר PHEV (ובכלל על הפלטפורמות הגדולות יותר בקבוצה). "ניסינו ללכת לקו רגוע יותר מתוך כוונה להתאים יותר לנשים, שהן חלק גדול מהלקוחות בתחום ה-SUV, אבל קצת הגזמנו".
 
 
אין ספק שמיצובישי איבדה את הכיוון בעיצוב הדור האחרון של הכלים מתוצרתה. כמעט כל הדגמים החדשים שלה נראים מעט אנמיים. אוקמוטו מצביע על ה-XR קונספט שהוצג בטוקיו (בתמונה הראשית) כסמן הכיוון הנכון ביותר שישפיע על המראה העתידי של מיצובישי. "הוא מאוד מאוד דומה למחליף ה-ASX (רכב פנאי בינוני, קטן מהאאוטלנדר שאינו משווק בארץ) שיוצג בעתיד. זו לא סתם מכונית תצוגה אלא ממש בקרוב לדגם החדש".
 
מיצובישי רוצה להלהיב אתכם
צילום: מנהל
מיצובישי ספייס סטאר. מתיחת הפנים תעניק לה חזית דינאמית יותר
 
"הרכב הסדרתי שיוצג יוצע גם הוא עם מערך ה-PHEV שהוצג עם האאוטלנדר (שבחנו בהשקתו בחו"ל), אבל כאן מדובר במערך שונה שיניע רק את הגלגלים הקדמיים". לפי אוקמוטו, בכלים כמו ה-ASX יש פחות דרישה להנעה כפולה. הוא גם מספר שכיוון שמדובר בפלטפורמה דומה, מיצובישי עשויה להציע בעתיד גרסת PHEV עם הנעה קדמית בלבד גם לאוטלנדר (שמוצע כרגע רק עם הנעה כפולה).
 
 
 
לפי אוקמוטו, גם ה-GC (בתמונה למטה) התצוגתית שנחשפה בטוקיו קרובה למדי למחליף הפאג'רו שמתקרב לחשיפה. "אבל כאן מערך ה-PHEV יהיה שונה כי זו פלטפורמת הנעה אחורית" אומר אקמוטו.
 
מיצובישי רוצה להלהיב אתכם
צילום: מנהל
מיצובישי GC קונספט. רומז על מחליף לפאג'רו הוותיק
 
אוקמוטו מסרב לספר מתי יגיע הדור החדש של כלים כאלה לייצור סדרתי, ואולם נראה שזה יכול לקרות כבר בשנת 2015. "גם האאוטלנדר הנוכחי יעבור מתיחת פנים כדי להתאים לקו החדש והדינאמי יותר וכך גם עם מיצובישי ספייס סטאר".
 
 
אין ספק שכל זה אומר שיש מקום לאופטימיות בקרב מיצובישי ישראל – שכן החברה מתכוונת לטפל בעקב אכילס שלה – העיצוב. אגב, לפחות כרגע לא מתכוונים במיצובישי לשלב את המערך ההיברידי הנטען במכוניות בינוניות וקטנות מתוך חשיבה שקטנות חשמליות אמורות להישאר בעיר, ולכן יספיק להן טווח חשמלי קצר יחסית.