בסיוע של חברת סאיק (MG) הסינית הפכה חברת לובינסקי ליבואנית ראשונה לשווק בארץ מכוניות סיניות, אך ההתפתחויות בעולם הרכב אומרות שהיא עשויה לקבל בעתיד גם את הייצוג של דונפנג. דונפנג, אחת מיצרניות הענק הסיניות, משתפת פעולה בייצור מכוניות עם פיג'ו-סיטרואן, ניסן, הונדה וקיה. כחלק מתוכנית הסיוע לקונצרן PSA, דונגפנג קנתה חלק מהותי (14 אחוזים) בקונצרן (פיג'ו-סיטרואן). הקשרים העסקיים האלו בין היצרנית הסינית לקונצרן הצרפתי עשויים לקדם את הבאת המותג הסיני לאירופה. ולאור ההתפתחות הזו, הקשרים של חברת לובינסקי עם החברה הצרפתית עשויים לסייע לה לקבל את הזיכיון לשיווק המותג הסיני בארץ.

בלובינסקי, כמובן, מאוד מאמינים ביצרני הרכב הסינים, ובפירוש מעוניינים לפתח ולהעמיק את הקשר הזה. הם אף מספרים על כך שלסאיק אין שום התנגדות שזה יקרה. לפחות כרגע נראה שמזכר הבנות לגבי דונג פנג קיים עם יבואן מקומי נוסף, אולם, זה מעולם לא עצר את ההתפתחות לכיוונים אחרים כמו שראינו אצל הסינים.
סינית נוספת בדרך?
צילום: מנהל
דונגפנג K05 בתערוכת אוטומוטור. מנוע צנוע בנפח 1.3 ליטר ומחיר שהיה אמור להיות תחרותי

את הופעת הבכורה הישראלית ערך מותג דונגפנג כבר לפני שלוש שנים, בתערוכת הרכב אוטומוטור. בתערוכה הוצגו כלים מסחריים קטנים (K05) של היצרן הסיני תחת יבואן לא מוכר – בי גי' מוטורס. ואולם, מאז לא קרה דבר, והכלים לא הגיעו ארצה. בינתיים, דונגפנג החלה לייצר באופן עצמאי גם מכוניות פרטיות (עם מותג שמכונה פנגשן) וגם כלי שטח שונים – סביר להניח שעליהן בונה היבואן המקומי יותר מאשר על ה-K05 המסחרי.
בינתיים: סינית שבטוח תגיע השנה - MG3