שברולט מאליבו
מאז שג'נרל מוטורס הודיעה על כך ששברולט תעזוב את אירופה ריחפו לא מעט סימני שאלה בנוגע לעתידו של מותג שברולט בישראל. ולמרות זאת, אנשי המותג מצפים לגידול של יותר מ-40 אחוזים במכירות בשוק המקומי בשנת 2014, כך מספר אבי ארוך מנכ"ל חברת UMI, נציגת ג'נרל מוטורס בישראל. "בראיה לאחור, שנת 2011 הייתה שנת שיא שלנו עם 16,000 מכוניות, אבל ב-2012 נתפסנו עם מחירים יקרים יחסית וזו לא הייתה שנה טובה. שנת 2013 הייתה שנת התאוששות, עם רווחיות טובה אבל מכירות של 10,000 כלים (כולל מסחרי א.ש.) שזה לא מספר מספק. השנה אנחנו מאמינים שנוכל לצמוח לפחות ב-40 אחוזים לכ-14,000 מכוניות עם סל מוצרים חדש וטוב".
 
 
ארוך מספר על שילוב גדול יותר של מנועי טורבו במבחר הדגמים. הוא מתכוון בייחוד ליחידת ה-1.4 ליטר טורבו 140 כ"ס המוכרת של ג'נרל מוטורס, שתשולב במגוון גדול יותר של דגמים. פגשנו אותה כבר בקרוז טורבו, עם שברולט טראקס (בהשקה בחו"ל) כשבימים אלה מתחיל השיווק גם עם הסוניק RS ועם האורלנדו בגרסת הבנזין( זולה יותר מהדיזל המוכרת). ארוך מספר שגם גרסת ה-1.4 ליטר טורבו של הקרוז תחזור אלינו השנה מקוריאה (בפעם הקודמת היא הגיעה מארצות הברית). הציפייה בשברולט ישראל היא שכשישים אחוזים מהמכירות יופנו לתחום הפרטי.
 
 
למרות החששות: שברולט רוצה להתחזק בישראל
צילום: מנהל
שברולט טראקס. יהיה אחרי לחלק מהצמיחה ב-2014
 
דויד עיני, נשיא החברה, הוסיף שלמרות החלטת ג'נרל-מוטורס להוציא את שברולט מהשוק האירופאי, עדיין יהיה למפעלים הקוריאנים של המותג היצע מעניין עבור השוק המקומי בתקינה תואמת. לדבריו מכוניות שיעמדו בתקינה אירופאית ייוצרו שם גם מעבר לשנתיים בהן נקבה ג'נרל-מוטורס כתאריך יציאה מאירופה. לטענתו, ההבדל בין התקינה הקוריאנית לאירופאית אינו גדול מה שיאפשר גם בעתיד הרחוק יותר יבוא מכוניות שברולט מקוריאה לארץ ולא רק מארה"ב כפי שהסתמן בעבר.
 
 
נראה שאנשי שברולט ישראל נערכו למציאות החדשה, בה לא תהיה נציגות אירופאית למותג שברולט. מהתוכניות שלהם לשנת 2014, ומשיחות שערכנו עמם בעבר, עולה כי הם יאמצו מספר גישות על מנת שיוכלו להמשיך ולשווק מוצרים רלוונטיים בישראל. חלק מהפתרונות כוללים ייבוא רכבים בתקינה אמריקנית, וחלק, כפי שכבר אמרנו, ימשיכו להגיע מקוריאה.