ירון לנדה
כבר דיברנו לא פעם על המהפך ההיסטורי בשוק הרכב המקומי כאשר בשנת 2013 נטלה מכונית מיני, קיה פיקנטו, את ראשות טבלת המכירות. עסקנו גם לא מעט בצמיחה המטאורית של קיה בשנים האחרונות אבל את ירון לנדה (בתמונה הראשית), ראש מותג קיה בישראל, כל זה אינו מפתיע.
 
 
"כשהשקנו את הפיקנטו וראינו את כמות האנשים שצובאת על האולם. זו הייתה ההפתעה". מספר לנדה "לימים, כשהיינו על המסלול, המשוב שקיבלנו מלקוחות שהתקשרו כדי לספר כמה הם נהנים מהרכב וגם קצב המכירות אישרו שיש כאן עסק עם מוצר מאוד מוצלח. הכרנו את המספרים ולמעשה כבר לא הופתענו מהעובדה שהיא נטלה את המקום הראשון בשוק. אבל זה אכן אירוע היסטורי. פעם ראשונה שמכונית קטנה לוקחת את ראשות טבלת המכירות מהמשפחתית".
 
ראש מותג קיה:
צילום: מנהל 
בקיה מאמינים שהפיקנטו תוכל לשמור על ההובלה במכירות

השנה יגיעו מתחרים חדשים לתחום ובראשם ה-i10. איך תשמרו על ההובלה?
"הפיקנטו הוא מוצר מנצח. הקהל הצביע ברגליים אחרי שהוא זיהה שהרכב נותן תמורה מעולה ויותר מכך. אז הרכב הזה כבר ביסס את מעמדו. לכבוד 2014 הרחבנו את המבחר עם גרסאות הספורט – שלוש דלתות ידנית ב-2013 ובתחילת 2014 הוספנו את הספורט האוטומטית. היא עולה רק 1,000 שקלים יותר אבל מוסיפה גג נפתח, חישוקים נאים, ותאורת לד. אנחנו מאמינים שגם ב-2014 נמשיך להיות מאוד מושכים ולהוביל את הקטגוריה ונעשה כל מה שנדרש כדי לשמור על המקום הזה".

איך אתה מסתכל על קיה ועל שוק הרכב בכלל ב-2014?
"כל שנה אומרים שהשנה הבאה תהיה קשה יותר... הכוונה שלנו היא לשמור על נתח השוק שהשגנו ונעשה הכול כדי לקיים זאת. יש לנו תוכניות שיעזרו לנו לשמור על מעמדנו בצמרת".
 
"לגבי השוק בכלל, רכב זה מוצר צריכה, כמו לחם רק יקר הרבה יותר. ולכן, אם לא יהיו שינויים חיצוניים דרמטיים אנחנו מצפים לקצב דומה ל-2013. השנה הייתה תנועה של צרכנים לכלים זולים יותר ואני מאמין שהגידול במכירות מיני וסופר-מיני על חשבון המשפחתיות ימשך. מאידך גם תחום הפנאי הקטן יתחזק".
 
ראש מותג קיה:
צילום: מנהל 
הסול החדשה תגיע באפריל-מאי 2014

מה שמביא אותנו לסול החדשה. מתי תשיקו אותה?
"אנחנו מתכננים להשיק את קיה סול החדשה באזור אפריל-מאי. גם היצרן ממקם אותה בתחום הפנאי הקטן כמתחרה לניסן ג'וק. היא מעניקה ישיבה גבוהה בצד נוחות גדולה וננסה למצות את הפוטנציאל שלה".
 

נראה שבעבר לא הצלחתם באמת למצות את הפוטנציאל שלה. מדוע?
"היות והיצרן השיק כל כך הרבה דגמים חדשים ברצף לא ניתן היה לתת דגש לכל אחד והתמקדנו בכלים של מרכז השוק. לכן לא הקדשנו מספיק תשומת לב לסול. אבל מבחינת הסול, 2014 תהיה שנת שינוי ונקדיש לה הרבה יותר. נבחן הרבה אופציות של אבזור, גרסאות שונות ונחזק את האפשרות להתאמה אישית".