מרצדס S600
מרצדס S קלאס, מכונית הפאר של היצרנית, כבר מזמן הפכה לאמת המידה בקטגוריה, סמן ימני שעל-פיו מתיישרות המתחרות. סמל סטטוס זה הפך מושא חלומותיהם של לא מעט מנכ"לים (ואחרים) ברחבי העולם, כאשר בפסגת ההיצע עמדה, מאז 1972, ה-S600 – ספינת הדגל של מרצדס.

בתערוכת דטרויט חשפה מרצדס את ה-S600 החדשה. מלבד מרווח גדול בתא הנוסעים (כצפוי מאורך של 525 ס"מ ובסיס גלגלים בן 317 ס"מ) וחופן פינוקים חשמליים רגילים כמו עיסוי, מערכת מיזוג לכל מושב ומערכת שמע עם 24 רמקולים, תמצאו גם תצוגה עילית וחימום לשמשה הקדמית (די יעיל אם אתם גרים במג'דל שמס או כל מקום קר אחר באירופה לצורך העניין...). אבל הבשורה המשמעותית יותר, וזו שלשמה התכנסנו כאן היום, הינה יחידת הכוח החדשה שבחזית.
צילום: מנהל
מרצדס S600. ספינת הדגל החדשה של מרצדס
בתא המנוע של ה-S600 החדשה תמצאו מנוע V12 כל חדש בנפח 6.0 ליטר, בעל צמד מגדשי טורבו, שמחליף את המנוע הקודם שהיה בעל נפח "צנוע" של 5.5 ליטר. ההספק עומד על 530 סוסים ונתון המומנט עומד על 84.6 קג"מ (!) כבר ב-2,000 סל"ד. לכל זה משודכת תיבת הילוכים אוטומטית בת 7 יחסי העברה.

למרות שהמשקל עומד על כ-2,200 קילוגרמים לא צנועים כלל, הביצועים פשוט מעולים. התאוצה מעמידה למאה קילומטרים בשעה אורכת רק 4.6 שניות, ונתון המהירות המרבית מוגבל כצפוי, ל-250 קילומטרים בשעה. כאשר הדוושה הימנית לא לחוצה עד הסוף, תגלו שיחידת הכוח הזו חסכונית יותר מהקודמת (אם כי ברור שלא מדובר על יחידת כוח חסכונית באמת).
צילום: מנהל
מנוע V12 כפול מגדשים המפיק 530 כ"ס
גרסה זו של מרצדס S קלאס לא תהיה החזקה בהיצע, מעליה נמצאות שתי גרסאות ה-AMG שכבר הוצגו עם 585 כ"ס ל-S63 AMG (ממנוע V8 מוגדש) ו-630 כ"ס בגרסת ה-S65 AMG (שגם לה V12 כפול מגדשים). השיווק יחל בתחילת השנה הבאה, ומחיר כצפוי, עדיין אין.
יש גם גרסה חזקה יותר - מרצדס S65 AMG