מרצדס S63 AMG
הדור החדש של מרצדס S קלאס, שהוצג לפני כחודשיים וטוען לכתר המכונית הכי טובה בעולם, זוכה כעת לטיפול המסורתי של חטיבת AMG. מרצדס S63 AMG החדשה היא גרסת-העל החזקה ביותר של ספינת הדגל של היצרנית, עד שתוצג ה-S65 AMG החזקה-עוד-יותר. בחרטומה ספון מנוע ה-V8 בנפח 5.5 ליטר בעל צמד המגדשים המוכר של מרצדס. הוא מייצר כאן 585 כ"ס ו-91.7 קג"מ ב-2,250-3,750 סל"ד, שמצליחים להניע את הבהמה הזו, כשני טון משקלה (שזה ב-100 ק"ג פחות מה-S63 של הדור הקודם), ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות (או רק 4 בגרסת ההנעה הכפולה). היא תעשה זאת עם תיבת 7 הילוכים אוטומטית של AMG, והיא תציע דינאמיות משופרת – ביחס לדור היוצא – שכרגיל לדגמים מסוג זה, אנחנו מתקשים לחשוב על מצבים חיוביים בהם הלקוחות האמיתיים יצטרכו לעשות בה שימוש. יש לה בלמים משופרים, ולראשונה גם אפשרות לבלמים קרמיים, לצד אפשרות להנעה כפולה, כאמור, שתהיה זמינה בגרסאות הלונג (Long) המוארכות.

מה שבאמת חשוב זה שאת הביצועים המרשימים הללו, היא תעשה כמו שרק S קלאס יודעת – בסטייל ובנוחות מרבית. מתלי אוויר אדפטיביים, עם מערכת ה-Magic Body Control (שסורקת את הכביש ומתאימה את קשיחות הבולמים לתנאי הדרך הצפויים) שהוצגה עם הגרסאות ה"רגילות" כאופציה, תבודד את ישבנכם מתחלואי הכביש; מערכת להשקטת האגזוזים בשיוט (במצב הידני ובמצב הספורט היא חודלת מתועבה זו); והכי חשוב – תא נוסעים מפנק במיוחד, שזוכה לנגיעות עיצוביות הולמות עם שלל מאפיינים ספורטיביים וסמלי "V8 בי-טורבו" מסגירים. הכי קל, וכנראה גם הכי רחוק שתגיעו, זה להביט בתמונות ולדמיין את עצמכם יושבים במושבי העור בעלי המראה המזמין.
כוח (לא) להמונים: מרצדס S63 AMG (וידאו)
צילום: מנהל

בין המאפיינים הנוספים שתציע ה-S63 AMG החדשה תמצאו עיצוב מוחצן, במקצת, גם כלפי חוץ, מגוון רחב של מערכות עזר ובטיחות – כאלו המוכרות מהצגת הדור החדש של ה-S קלאס, וכמובן גם רשימת תוספות מפה ועד שטוטגרט. והמחיר? אם אתם צריכים לשאול... טוב, אתם מבינים. ה-S63 AMG תעלה, בגרמניה, החל מ-150,000 יורו לגרסה בעלת בסיס הגלגלים הארוך-קצת-פחות, והחל מ-152,600 יורו למהדורה המוארכת וכפולת ההנעה. ניסיון העבר מלמד שמספר מצומצם של יחידות יעשו דרכן לכבישי הארץ – וניתן להניח שמחירן של אלו יעלה על 1.5 מיליון שקלים – ככה שיש לכולנו למה לשאוף.