V12 'בי-טורבו'
כאשר מרצדס חשפה, לפני כשלושה חודשים, את ה-S63 AMG החדשה, כינינו אותה כגרסת "כמעט-על" למרצדס S קלאס. נכון, קשה-עד-בלתי-אפשרי לבוא בטענות כי חסר משהו במכונית שכזו, אבל אנחנו מכירים את היצרנית הגרמנית והיא, כנראה, מכירה את הלקוחות שלה. כעת היא מציגה את גרסת-העל האמתית של הדור החדש של מרצדס S קלאס, ה-S65 AMG. גרסת הקצה של ספינת הדגל מציעה את המתכון המוכר עם תוספת צילינדרים, עדרי סוסים, ביצועים של מכוניות מתחום אחר לגמרי וכמובן הוד והדר – מפה ועד להודעה חדשה.
מתחת למכסה המנוע נמצאת המהדורה האחרונה של מנוע ה-V12 של היצרנית, שקיים גם אצל האחות – SL65 AMG. הנפח שלו, להזכירכם, הוא 6.0 ליטר והוא מגיע עם צמד מגדשי טורבו. ההספק עומד על 630 כ"ס ב-4,800-5,400 סל"ד והמומנט עומד על 102 קג"מ ב-2,300-4,300 סל"ד. בתחרות הסוסים האינסופית, מתייצבת ה-S65 AMG החדשה בראש מרבית טבלאות הנתונים, עם 28 כ"ס יותר מהגרסה המקבילה בדור הקודם ו-45 כ"ס יותר מה-S63 החדשה. התוצאה – שיפור קל בנתוני הביצועים היבשים עם 4.3 שניות ל-100 קמ"ש, כאשר המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 הקמ"ש המסורתיים. אבל הדור החדש של ה-S קלאס מציע יותר מרק מספרים, עם שילוב בין איכות ונוחות נסיעה מהמעלה הראשונה לבין ליכולת דינאמית משופרת, כך מרצדס.
כוח, הוד והדר: מרצדס מציגה את ה-S65 AMG
צילום: מנהל
מאיצה ל-100 קמ"ש ב-4.3 שניות
צריכת הדלק, אגב, עומדת על 8.4 ק"מ לליטר בממוצע. פליטת המזהמים – 279 גרם פחמן דו-חמצני לקילומטר. לא "ירוקה" במיוחד, אבל היא גם לא ממש מכוונת לשם. ועדיין, היא מצליחה לעמוד בתקן EURO6 העתידי – מה שכנראה לא ימנע ממנה לקבל את הציון המחייב במדד הירוק שלנו, 15.

מרצדס S65 AMG תציע מכל הטוב שיש ל-S קלאס "רגילה". שפע עור ועץ, מרחב עצום וכל טכנולוגיה מתקדמת שידועה כיום לתעשייה. רשימת האבזור ארוכה כאורך הגלות, וכוללת (בין היתר) את מתלי האוויר הייחודיים של ה-S קלאס החדשה, מערכת מולטימדיה נפרדת לכל נוסע, כוונון חשמלי למושבים האחוריים ועוד (ועוד, ועוד...). כדי לבדל אותה משאר הגרסאות, יש לה כיסוי מנוע חדש העשוי סיבי פחמן, חישוקי 20 אינץ' מרובי-חישורים ושלל סמלי V12, בי-טורבו וכמובן סמלי AMG.

מרצדס תציג את ה-S65 AMG החדשה בשתי תערוכות רכב במקביל – טוקיו ולוס אנג'לס – אשר נערכות שתיהן החודש (החל מה-20 בנובמבר). השיווק שלה בעולם יחל בחודש מרץ (2014) והמחיר בגרמניה יעמוד על 232,050 יורו (כ-1.01 מיליון שקלים) צנועים. ואנחנו כבר אכולי קנאה.