פורשה 911 טארגה
911, זהו צירוף מספרים מוכר. בעיקר בארה"ב, שם הצירוף הזה מבשר על קריאה למשטרה. אבל צירוף המספרים הזה מוכר לא פחות בגלל מכונית ספורט שהדירה שינה ממיליוני נערים, פורשה 911. מכונית ספורט קטנה (בעבר הרחוק), בעלת מנוע בוקסר מקורר אוויר (שכבר מזמן עבר לקירור מים) הממוקם בישבן המכונית, ועיצוב של צפרדע. או קרפדה. תהרגו אותנו, מעולם לא הבנו מה ההבדל.

השנה היא שנת 1967 ופורשה מציגה גרסה חדשה ל-911, "טארגה" שמה. הבשורה שהביאה עימה הייתה גג נשלף למחצה. עכשיו, 47 שנים אחרי, בתערוכת דטרויט, מוצגת גרסת הטארגה של ה-911 החדשה, והיא עושה כבוד למקורית משנת 1967 עם עיצוב קלאסי מתמיד, כמו שתוכלו לראות בתמונות.
פורשה 911 טארגה החדשה. הגג מאוחסן מאחורי המושבים האחוריים
כמו במקור, גם גרסה זו בעלת קורה B רחבה, ומאחוריה שמשת זכוכית גדולה (אין קורת C). בניגוד למקור, גג הטארגה נפתח חשמלית בלחיצת כפתור ומאוחסן מאחורי המושבים האחוריים. בכל זאת, רוב הלקוחות הפוטנציאליים של המכונית הזו מעט מפונקים.

המכונית תוצע בשתי גרסאות: טארגה ו-טארגה S. הראשונה בעלת מנוע בוקסר משושה צילינדרים בנפח 3.4 ליטר בלבד, ההספק עומד על 350 סוסים. התאוצה מעמידה למאה קמ"ש אורכת 4.8 שניות ואם תמצאו כביש מספיק ארוך ותרתכו את הדוושה הימנית לרצפה, תגלו שהמהירות המרבית תיעצר ב-282 קמ"ש.
צילום: מנהל
911 טארגה S (מימין) ו-911 טארגה (משמאל)
הגרסה השנייה הינה הטארגה S, והיא כבר חמושה במנוע בנפח 3.8 ליטר שמנפק 30 סוסים יותר מהרגילה (380 כ"ס, וגם הוא משושה צילינדרים בתצורת בוקסר). כאן, כצפוי, הביצועים טובים טובים יותר: מעמידה למאה קמ"ש תקזזו 4 עשיריות השנייה (4.4 שניות) והמהירות המרבית תדגדג את ה-300 מלמטה, 296 קמ"ש.
הטארגה תושק בחודש מאי הקרוב, ותעשה את תחילת דרכה בגרמניה, ארץ המולדת של פורשה 911. המחיר יעמוד על 109 אלף אירו לגרסה הבסיסית ו-124 אלף לגרסת ה-S.