פיאט 500L טרקינג"תוך שלוש שנים אנו רוצים להיות בין חמשת היבואנים הגדולים בישראל, עם מכירות של 20,000 כלים בשנה" אומר אורי להב במסיבת עיתונאים שנערכה לרגל סיכום שנת 2013.

מדובר בהצהרה יומרנית, בהתחשב בכך שקבוצת סמל"ת מכרה השנה בסך הכול 4,885 מכוניות בצד של קבוצת פיאט (גידול של כ-16 אחוזים) ו-2,435 מכוניות בסובארו (עליה של כ-39 אחוזים). למרות שהמותגים טיפסו השנה במכירות, ונתח השוק של הקבוצה עלה מ-2.1 אחוזים ל-2.3 אחוזים (3.4 עם סובארו) הם עדיין רחוקים מאוד ממספרים כאלה. ואולם, להב מאמין שכבר השנה תחצה הקבוצה את רף ה-10,000 מכירות לשנה – בייחוד בגלל קפיצה גדולה שצפויה מסובארו. זו אמורה לעבור את רף ה-5,000 כלים כבר בשנת 2014.
צילום: מנהל
פיאט 500S. גרסה ספורטיבית במראה ובאיפור
בצד של פיאט אמורות לנחות כאן בקרוב ה-500L ליווינג (גרסת שבעה מקומות ל-500L), עליה כבר סיפרנו לכם. לקראת סוף השנה אמורה לנחות כאן פיאט 500X, שתהיה התשובה של פיאט לשוק כלי הפנאי הקטנים ההולך וגדל. בפיאט מצפים להגדיל השנה גם את מכירות ה-500 הקטנה אף מעבר לכ-1,200 מכוניות שנמכרו בשנת 2013. הם יעשו זאת, בין היתר, על ידי הוספת גרסאות מיוחדות כמו למשל ה-S הספורטיבית במראה ובאיפור שיוצאת לדרך. גרסה זו כוללת חישוקים ספורטיביים, מושבי ספורט, ספוילר ועוד, ותעלה בין 109,000 שקלים (0.9 ליטר, ידנית) ל-113,000 (1.4, ידנית) או 118,000 (רובוטית). בנוסף, בפיאט ישראל מצפים לקבל בעתיד תיבה אוטומטית (פלנטרית) שתשודך ל-500L בגרסאות הבנזין שיגיעו ארצה (בדומה לתיבה שיש לכלים אלה בארצות הברית).

לפי אנשי פיאט ישראל, אחת ההתפתחויות החשובות בפיאט עשויה להיות הלינאה החדשה, שתוצג בשנת 2015 ותהיה בעלת תיבה אוטומטית. מדובר בתת-משפחתית עממית, שבמידה ותגיע, תצטרף לקטגוריה הולכת וגדלה בה מתחרות (בין היתר) סקודה ראפיד, יונדאי i25 ופיג'ו 301.
פיאט 500L טרקינג. עוד לא ידוע אם יגיע לארץ