מיצובישי אטראז'
לראשונה בתולדותיה (אם שוכחים את הנסיון הקצרצר עם הצ'אמפ של שנות התשעים) תנסה מיצובישי ישראל לתקוף את תחום המשפחתיות הקטנות והעממיות עם מיצובישי אטראז'. המכונית החדשה מבוססת על הפלטפורמה הקטנה של מיצובישי, אשר משמשת גם את מיצובישי ספייס סטאר הקטנה, וכמוה עושה שימוש במנוע ה-1.2 ליטר 80 כ"ס המוכר ובתיבה הרציפה. האטראז' הוצגה לראשונה בתערוכת שנגחאי באמצע השנה, מה שרומז על שווקי היעד החשובים עבורה – מזרח אסיה ובייחוד תאילנד משם מגיעה אלינו המכונית. על חשיבות המכונית לשוק המקומי תעיד העובדה שישראל היא אחד השווקים האירופאים הראשונים בו היא מושקת.

עם בסיס גלגלים של 255 ס"מ, אורך של 425 ס"מ ורוחב של 167 ס"מ, האטראז' קטנה מהמתחרות בתחום ומזכירה במידותיה את הדור הקודם של האקסנט. היא גם חלשה משמעותית מהמתחרות האחרות בתחום, אך במיצובישי טוענים שמשקלה הקל (945 ק"ג) יפצה על כך (ההאצה למאה תארך 13.3 ש') ובנוסף, יביא לצריכת דלק ממרשימה עם ממוצע של 20.4 ק"מ לליטר (לידנית ולאוטומטית).
תת-משפחתית חדשה: מיצובישי אטראז'
צילום: מנהל
מתחרה חדשה בסגמנט המשפחתיות הקטנות
ואולם, למרות צריכת הדלק הטובה, האטראז' תנסה למשוך אליה את הקונים בעיקר בזכות מחיר נמוך משל המתחרות האוטומטיות ואבזור נדיב (ברמת גימור 'אינסטייל' המאובזרת). לפי מיצובישי ישראל, הגרסה האוטומטית המהודרת יותר ('אינסטייל') תהיה החשובה במבחר ותיטול 85 אחוזים מסך המכירות. גרסה זו תעלה 94,900 שקלים ותהיה מצוידת במערך מולטימדיה עם מערכת ניווט, דיבורית בלוטות' ומצלמה אחורית, חישוקים קלים, בקרת אקלים, מפתח חכם עם לחצן התנעה וחיישני גשם ותאורה. אחותה הידנית תעלה 89,900 שקלים, ואולם במיצובישי מאמינים שבגלל פער המחיר הלא גדול והיעדר יתרון בצריכת דלק, רוב הלקוחות יעדיפו את האוטומטית. כן תוצע גרסת ה'אינוויט' שהינה פחות מצוידת באופן בולט (ללא בקרת אקלים, חישוקים קלים, ועוד) אך זולה ב-1,000 שקלים בשתי הגרסאות.
תת-משפחתית חדשה: מיצובישי אטראז'
צילום: מנהל
תא מטען בנפח 450 ליטר
במיצובישי ישראל צופים כי בשנת 2014 תימכר האטראז' ב-3,000 עותקים לפחות, וחושבים כי קיים סיכוי סביר שהכמות תהיה גדולה אף יותר. האם המיצובישי הקטנה תצליח לערער את מעמדן של המשפחתיות הקטנות המוכרות בזכות המחיר? מעניין לגלות.
מיצובישי קונספט G4 שקדמה לאטראז'