הטיזר שפרסמה קיה
לקראת פתיחת תערוכת הרכב בדטרויט, מכריזה קיה כי היא תציג קונספט למכונית קופה שתגיע לפס הייצור בעתיד. זו לא תהיה הפעם הראשונה שקיה תחשוף מכונית תצוגה מרשימה ותפזר הבטחות לאוויר. היא עשתה זאת בשנת 2007 עם 'קיה קי קונספט' (KEE), ושנתיים לאחר מכן עם 'קיה GT קונספט', שהציגה את הפרשנות שלה לקופה-ארבע-דלתות יוקרתית ומעוצבת.
 
 
היצרנית הקוריאנית לא מפרטת הרבה על מכונית התצוגה הקרבה, אך חושפת כי מדובר במכונית קופה שימושית עם מקום אמיתי לארבעה נוסעים (2+2). היא מוסיפה ואומרת כי למכונית התצוגה יהיה עיצוב "מסובב ראשים" (עוצבה בסטודיו של קיה בארה"ב), ושהיא תהיה ספורטיבית ומהנה לנהיגה.
 
קיה תציג קוסנפט למכונית קופה חדשה
צילום: מנהל 
קיה קי קונספט. הוצגה בשנת 2007, עדיין לא הגיעה לייצור
 
בראיון שערכנו לא מזמן עם סגן נשיא קיה לפיתוח, בני אוון, הוא סיפר לנו כי בקנה ישנה תוכנית לייצור מכונית "GT" כהגדרתו, שתבסס על מכלולי הג'נסיס קופה. אם מדובר באותו פרויקט, סביר להניח שזו תהיה מכונית גדולה למדי (לג'נסיס קופה אורך של כ-463 ס"מ) והיא תהיה בעלת הנעה אחורית. לא נתפלא אם תעשה שימוש במנועים של היונדאי – 2.0 ליטר טורבו (274 כ"ס) או V6 בנפח 3.8 ליטר (348 כ"ס). אומנם מדובר במכונית שעדיין רחוקה מייצור סדרתי, וכנראה שתוצג קודם כל לשוק האמריקני, אך באותו ראיון אמר לנו אוון כי קיימת אפשרות סבירה שהמכונית תגיע גם לאירופה כדי לתבל את היצע הדגמים של היצרנית ביבשת.
 
אם אכן תיוצר בעתיד, ותגיע לאירופה כמובן, הקופה החדשה תהיה תוספת מעניינת להיצע הדגמים האירופאי – שהספורטיבי שבהם הוא הפרו-סיד GT שהוצג בתחילת השנה. בכל מקרה, מכונית התצוגה תיחשף במלואה בתערוכת הרכב בדטרויט, שתפתח את שעריה בתחילת חודש ינואר הקרוב.