ק.ט.מ אקסבו בגראן טוריסמו 6
מחר יגיע הרגע לו חיכו חובבי נהיגה וגיימרים רבים – המשחק השישי בסדרת סימולטורי הנהיגה 'גראן טוריסמו' יהיה זמין לרכישה. מועד ההשקה (6 בדצמבר) נקבע בסמוך לתקופת חג המולד, וחברת פוליפוני (יוצרת המשחק) צופה למכירות של מיליוני עותקים כבר ביום המכירה הראשון. אז מה מחכה לנו שם?
הטכנולוגיה
פוליפוני מרבה לספר על העדכונים הוויזואליים שנעשו בדור החדש של סימולטור הנהיגה המצליח שלה. החברה מספרת כי נעשו מאמצים רבים להקנות למכוניות מראה טבעי ודינאמי מבעבר. כדי לעשות כן, היא פיתחה מנועים גרפיים חדשים שסייעו לה ליצור מראה "תלת-ממדי" של המכוניות בתוך הסביבה הוירטואלית. מעבר לכך, תשומת הלב כמעט בלתי נתפשת לפרטים, גרמה לנו לא פעם לתהות אם מדובר בתמונה של מכונית אמיתית או אנימציית מחשב.
בנוסף לאספקט הוויזואלי, החברה מספרת על עדכונים רבים שעבר המנוע הפיזיקלי של המשחק. היא פיתחה מודל "צמיגים" חדש, וכן, גם מודל אווירודינאמי חדש כדי להקנות למכוניות תחושה טבעית יותר בזמן נהיגה. כמו כן, שאר המודלים הפיזיקליים שופרו, כך פוליפוני, כדי להקנות למכוניות תגובות מציאותיות יותר שיעמיקו את חוויית המשחק.
גראן טוריסמו 6: ההשקה מחר!
צילום: מנהל
תא הנוסעים של פאגאני היויארה במשחק
גראן טוריסמו 6: ההשקה מחר!
צילום: מנהל
תא הנוסעים של פאגאני היויארה במציאות
המכוניות
גראן טוריסמו 6 מכיל בתוכו כ-1,200 מכוניות, מתוכן כ-120 מכוניות חדשות שלא הופיעו במשחקים הקודמים בסדרה. דוגמאות לא חסר: ב.מ.וו 507 משנת 57' – פיסת היסטוריה מפוארת מהעבר של היצרנית, פאגאני היויארה – בתור אקזוטית נחשקת, ק.ט.מ אקסבו (עליה אפילו יצא לנו לנהוג), מרצדס SLS AMG GT3 (אותה מכונית מרוץ עליה נוהג אלון דאי), מכוניות שרירים אמריקניות כמו שברולט נובה SS משנת 70' ועד למכוניות עממיות ומוכרות יותר כמו פורד פוקוס ST ומאזדה 2 של השכן...

בנוסף, ביקשה פוליפוני מכ-20 חברות לתכנן את מכונית החלומות שלהן. כל חברה (ביניהן ב.מ.וו, אלפא רומיאו, למבורגיני ועוד) תחשוף את המכונית שלה במהלך חיי המשחק, והיא תהיה זמינה עבור המשתמשים לנהיגה. בין המכוניות ניתן למנות את מרצדס 'ויז'ן גראן טוריסמו', עליה סיפרנו לכם בעבר.
גראן טוריסמו 6: ההשקה מחר!
צילום: מנהל
Red Bull X2011 Prototype
המסלולים
המשחק מכיל בתוכו כ-100 מסלולים שונים – חלקם מסלולי מרוצים מוכרים מן העולם וחלקם פרי פיתוח עצמאי של יוצרת המשחק. מעבר למסלולים מוכרים שהופיעו גם בכותר הקודם כמו לגונה סקה המפורסם, מסלול הנורבורגרינג הידוע, מסלול פוג'י היפני (בו נערך מרוץ הגרנד-פרי ביפן) ועוד רבים אחרי, מופיעים מספר מסלולים חדשים. בין המסלולים האלו ניתן למנות את מסלול סילברסטון הבריטי או את מסלול ווילוו ספרינגס המהיר שבקליפורניה. אפילו מסלול טיפוס הגבעה המסורתי של גודווד עורך את הופעת הבכורה שלו בסדרה.
גראן טוריסמו 6: ההשקה מחר!
צילום: מנהל
מסלול סילברסון בגראן טוריסמו 6

כאמור, המשחק יושק מחר ברחבי העולם, והוא צפוי להיות זמין גם אצלנו בזמן הקרוב. ברגע שנוכל, אנו נשים את ידנו על אחד העותקים ונחזור עם רשמים מ"נהיגת המבחן".
גראן טוריסמו 6. תכף מתחילים