פורשה פאנאמרה טורבו S
פורשה מודיעה כי בתערוכת טוקיו הקרובה, תציג את גרסת-העל לפאנאמרה – הטורבו S. למי שלא מסתפק ב-520 כ"ס שמפיקה גרסת הטורבו "הרגילה", תוסיף גרסה זו מנה נכבדת של כוח וביצועים לפורשה פאנאמרה המחודשת (שנחתה בארץ לפני כחודש). והיא אפילו צפויה להגיע גם אלינו במהלך השנה הבאה.
הטורבו S מציעה הספק מרשים של 570 כ"ס (550 כ"ס בעבר) ממנוע ה-4.8 ליטר V8 המוכר. כלומר, 50 כ"ס יותר מבפאנאמרה טורבו, 20 יותר מהטורבו S הקודמת ו-10 יותר מהגרסה המקבילה של פורשה 911. היא עושה זאת עם צמד מגדשי טורבו חדשים, הפועלים בלחץ גבוה יותר. גם מומנט לא חסר, עם 76.5 קג"מ ב-2,250-5,000 סל"ד. עם תיבת ה-PDK שלה, על שבעת הילוכיה, היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות (לעומת 4.1 שניות בטורבו הרגילה), בדרך ל-319 קמ"ש מרביים (לעומת 305 בעבר). צריכת הדלק הרשמית עומדת על 9.8 ק"מ לליטר בממוצע.
צילום: מנהל
פורשה פאנאמרה טורבו S - עוד כוח
לראשונה, תציע פורשה את הטורבו S גם בגרסה בעלת בסיס הגלגלים המוארך (Executive). זו, כפי שסיפרנו לכם בעבר, מציעה 15 ס"מ נוספים, כש-12 מהם מיועדים למרווח מאחור. שתי הגרסאות יבודלו מאלו ה"בסיסיות" עם רמות גימור חדשות ומשופרות. אלו כוללות הרבה עור, כוונון חשמלי (14 כיוונים) למושבים הקדמיים, חימום בכל המושבים וגם קירור ב'אקזקיוטיב', ועוד.
המחיר בגרמניה יעמוד על 180,000 יורו (כ-876,000 שקלים) לטורבו S המקוצרת ועל 197,000 יורו ל'אקזקיוטיב' (כ-950,000 שקלים). כאמור, אלינו היא צפויה להגיע במהלך שנת 2014, אך נכון לרגע זה לא פורסמו מחירים.
ומן העבר השני - פורשה פאנאמרה E S-הייבריד