תא הנוסעים של מרצדס C קלאס החדשה
מרצדס, כך נראה, מתחילה להכין את השטח לחשיפת ה-C קלאס החדשה ומפרסמת תמונות ופרטים ראשונים על תא הנוסעים של המכונית. הדור הנוכחי של מרצדס C קלאס נמצא איתנו עוד משנת 2007, והיום הוא אחד הוותיקים בסגמנט. לפני יותר משנה סיפרנו לכם על כך שתפסנו בעדשת המצלמה את המכונית תחת מעטה הסוואה, אך אלו הפרטים הרשמיים הראשונים שמשחררת היצרנית.
נראה כי במרצדס התאמצו להקנות לתא מראה מודרני-ספורטיבי, ולכך תורמים גלגל ההגה הקטום מלמטה, המנהרות בלוח המחוונים ומסך המגע הגדול שבראש הקונסולה המרכזית. התא אומנם משלב מספר אלמנטים עיצוביים שהוצגו בדגמי החברה (שלושה פתחי מיזוג כמו ב-A קלאס למשל), אך מציג מראה מקורי כאשר הקונסולה המרכזית הרחבה (כמעט נקייה מכפתורים) והקו האחיד שנמתח מעל ללוח המחוונים לרוחב תא הנוסעים משדרים חוסן ועמידות. ידית ההילוכים עברה אל מאחורי גלגל ההגה, כשאת מקומה תופס פקד שליטה חדש על מערכת השמע שמכונה על-פי מרצדס "טאצ'-פד" (Touchpad). הפקד החדש כולל בראשו משטח מגע רגיש שבעזרתו יוכל הנהג לשלוט על מערכות הרכב. מרצדס לא מפרטת הרבה, אך אומרת שהטאצ'-פד יעשה שימוש בממשק דומה למוכר לנו מהטלפונים החכמים שבכיסינו.
מרצדס משחררת פרטים על ה-C קלאס החדשה
צילום: מנהל
תא נוסעים מודרני ומעוצב
בפן הבטיחותי מרצדס מספרת על שלל מערכות העזר איתן תוצע ה-C קלאס החדשה. בראש ובראשונה מרצדס מפרטת על מערך מצלמות וחיישני רדאר שמספקים למכונית "ראייה" היקפית (360 מעלות), שעליה נסמכות מערכות הבטיחות האקטיביות. בין המערכות ניתן למנות בקרת שיוט אקטיבית הכוללת פונקציה לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת שתתריע לנהג על רכב בשטחים מתים ומערכת "קדם-תאונה" שתדע לבלום את הרכב בעצמה עד לעצירה מלאה (עד למהירות של 50 קמ"ש) ולמנוע תאונה עם הולך רגל או רכב. בנוסף לאלו תשולב ב-C קלאס תצוגה עילית (צבעונית) חדשה שתציג את מהירות הנסיעה, המהירות המותרת והוראות ניווט מפורטות. במושב הנוסע ישנו חיישן לזיהוי מושב תינוק, כאשר הוא יזהה שהותקן מושב, המכונית תנתק אוטומטית את כרית האוויר שמולו (ותחבר אותה אוטומטית כשהמושב יוסר). מעבר לכך, ל-C החדשה תהיה מערכת חנייה אוטומטית (גם היא תיעזר במערך המצלמות והחיישנים) שתדע להחנות את הרכב במקביל ובניצב למדרכה. מגוון המערכות מזכיר במידה את אלו שהציגה מיני מוקדם יותר החודש, האם הן מספקות לנו הצצה לדור הבא של המכוניות העממיות? מעניין.
מרצדס משחררת פרטים על ה-C קלאס החדשה
צילום: מנהל
תצוגה עילית – הופכת לסטנדרט של התעשייה
מלבד תא הנוסעים, מרצדס חושפת (קצת) מידע על השלדה החדשה והמתלים. זו תהיה קלה מקודמתה בכ-70 ק"ג, תודות לשימוש נרחב באלומיניום (קרוב ל-40%) ובעלת קשיחות מבנית גדולה מבעבר. מעבר לכך מרצדס מספרת כי ה-C קלאס צפויה להשיל ממשקל כ-30 ק"ג נוספים (לא מפרטת היכן נחסך המשקל) והיא תהיה קלה בכ-100 ק"ג בסך הכול מהדור הקודם. המתלים (רב-חיבוריים מלפנים ומאחור) מכוילים כך שישלבו בין נוחות נסיעה להתנהגות כביש דינאמית, כך מרצדס, וכאופציה ניתן יהיה לקבל במקומם מתלי אוויר.
כרגע אין תאריך השקה רשמי למרצדס C קלאס החדשה, אך היצרנית צפויה להציג את הדור החדש, ככל הנראה, בתחילת שנת 2014.