פורשה 918
הנורבורגרינג, המסלול הגרמני המפורסם, הפך כבר מזמן לנקודת חובה בקורות החיים של כל מכונית המוגדרת כספורטיבית. זמן ההקפה במסלול מהווה כרטיס ביקור יקר ערך, אותו מציגות היצרניות כאות ליכולת של המכונית החדשה והמהירה ביותר שלהן.
בשבוע שעבר, הייתה זו פורשה 918 שהדהימה את העולם במפגן יכולת מרשים כמותו טרם נראה. הפורשה קבעה זמן שיא למכונית כביש בהקפת מסלול הנורבורגרינג המפורסם – 6:57 דקות מהירות במיוחד (המהירות הממוצעת עמדה על 179.5 קמ"ש). לשם השוואה, השיא הקודם (7:11.57 דקות) שנקבע ע"י גומפרט אפולו ספורט (800 כ"ס) איטי יותר ב-14 שניות מהפורשה הכבדה יותר (1,640 ק"ג לפורשה לעומת 1,220 ק"ג לגומפרט). שברולט קורבט ZR1 עם 638 כ"ס הצליחה להקיף את הרינג ב-7:19.63 דקות. פרארי אנזו? לוקח לה כ-7:25.7 דקות להקיף את המסלול הארוך. נכון, צודקים – ישנן שתי מכוניות חוקיות לכביש (רדיקל SR8 ו-SR8 LM) שקבעו זמנים מהירים יותר. אך יש לזכור כי מדובר במכוניות מסלול ייעודיות, כאלו בעלות תקינה חוקית לכביש אמנם, אבל לא בדיוק המתחרות הטבעיות של פורשה 918.
נורבורגרינג: פורשה מנפצת, שברולט בוחנת (וידאו)
צילום: מנהל
את השיא קבעה פורשה מוקדם יותר החודש, ב-04.09.13, אך פרסמה אותו כאמור, רק בשבוע שעבר. לטובת האירוע, גייסה פורשה שתי מכוניות 918 סדרתיות ושלושה נהגים, כאשר כבר במקצים הראשונים הצליחה ה-918 להשיג זמן טוב מזה של האפולו (המחזיקה בתואר בארבע השנים האחרונות). במהלך היום הנהגים (כולם) הצליחו לרדת מרף שבע הדקות. לקראת סוף יום המבחן, היה זה מארק לייב (Marc lieb), נהג המפעל של פורשה, שהצליח לקבוע את התוצאה הסופית והמהירה ביותר. פורשה הוכיחה כי ל-918 החדשה יכולות מרשימות, מעניין אם תצליח לשמור על מעמדה מול המתחרות החדשות מבית פרארי ומקלארן.
הסרטון המצורף הוא של ההקפה המלאה מתוך תא הנהג. הוא קצת ארוך (8:25 דקות) אך מאוד מומלץ לצפייה (רמקולים הם בגדר חובה).
גם שברולט ביקרה ברינג
לפני כחודש, סיפרנו לכם על מפגש קצר שהיה לנו עם פטריק הרמן, האחראי על שלב הפיתוח האירופי של שברולט קורבט החדשה (450 כ"ס). הוא סיפר כי בספטמבר (החודש) תעבור הקורבט כיול נוסף ואחרון כדי להתאימה לכבישים האירופאים, בין היתר – במסלול הנורבורגרינג כמובן. ואכן, שברולט פרסמה כי בימים אלו ממש היא בוחנת את הקורבט על המסלול המפורסם. לצערנו, שברולט טרם פרסמה זמן הקפה רשמי לקורבט החדשה במסלול – אנו מקווים כי תעשה זאת בקרוב. לשם השוואה, הקורבט הקודמת בגרסתה הבסיסית (400 כ"ס) קבעה זמן נאה העומד על 7:59 דקות ובגרסת ה-ZO6 (המספקת 505 כ"ס) הצליחה להגיע ל-7:22.68 דקות מרשימות. שברולט, כך זה נראה, מכוונת לזמן שינוע בין שתי הגרסאות. פרטים נוספים על הקורבט ברינג, אנו מקווים לספק לכם בהקדם.
נורבורגרינג: פורשה מנפצת, שברולט בוחנת (וידאו)
צילום: מנהל