טויוטה לנד קרוזר (מתיחת פנים)
טויוטה הציגה את רכב הפנאי הגדול שלה, הלנד קרוזר, בגלגולו הנוכחי עוד בשנת 2009. כעת, הוא זוכה למסכת עדכונים ושדרוג מערכות. למרות שהיום המגמה הרווחת הינה מעבר לרכבי פנאי רכים ואופנתיים יותר, טויוטה לנד קרוזר נושא שם בעל עבר מפואר ומחייב, אותו דואגת היצרנית היפנית לשמר עם הקפדה על מאפייני שטח ברורים.
מבחינת המראה החיצוני אין שינויים מרחיקי לכת. עם זאת, ניתן להבחין בכמה הבדלים ויזואליים, כשהבולט מביניהם הוא החזית המעודכנת. זו מציגה יחידות תאורה חדשות, גבוהות וזוויתיות מבעבר, המשתלבות בגריל המגודל. כמו כן, נוספו נורות LED, היורדות עד לפגוש הקדמי ששונה קלות. גם הפנסים האחוריים עברו רענון קל לטובת מראה מודרני יותר. עוד מדווחת טויוטה על צמיחה של 2 ס"מ באורך הכללי, העומד עתה על 478 ס"מ בגרסת ה-5 דלתות, ו-433.5 ס"מ בגרסת ה-3 דלתות.
טויוטה לנד קרוזר עובר מתיחת פנים (וידאו)
צילום: יצרן
בפנים ניתן למצוא קונסולה מרכזית מחודשת, שבחלקה העליון מסך מגע בגודל 7 אינץ' (כחלק ממערכת הטויוטה-טאץ' 2). בחלקה התחתון נמצא מערך שליטה חדש על מצבי הנסיעה השונים בכביש ובשטח. כמו כן, ישנו צג מידע בגודל 4.2 אינץ' במרכז לוח המחוונים, הכולל מד זווית וחיווי לפעולת בקרת המשיכה ונעילות הדיפרנציאל. אלה מצטרפות לשלדת הסולם המסורתית, מערכת הנעה כפולה-קבועה עם יחס העברה נמוך ומרווח גחון נאה – לשמירה על יכולת השטח והעבירות.
בנוסף, מוצעת מערכת לבחירת מצבי נהיגת שטח (בדומה ל-'טריין-ריספונס' של לנד רובר) הנקראת 'מולטי טריין סלקט' (MTS), ובקרת זחילה עם 5 מהירויות פעולה שונות. פרט מעניין הוא שבעת בחירה באחד ממצבי נסיעת השטח (למשל, בוץ וחול או טרשים וסלעים), מוצגת באופן אוטומטי על גבי המסך המרכזי תמונת מצב היקפית המתקבלת ממערך המצלמות והרדאר המותקנים ברכב, בין היתר כדי לאתר מכשולים מראש ולבחור את נתיב הנסיעה הרצוי.
טויוטה לנד קרוזר עובר מתיחת פנים (וידאו)
צילום: יצרן
בתחום הבטיחות, מצויד הלנד קרוזר בשלל מערכות העזר האלקטרוניות המוכרות, בנוסף לכמה שראויות לציון – התראה על סכנות בשטח מת, בקרת שיוט אקטיבית, מערכת להפחתת עוצמת התאונה (ע"י שימוש עצמאי ומוקדם בבלמים ובבקרות השונות), ומערכת התראה על רכבים מתקרבים בזמן נסיעה לאחור.
הספקו של מנוע הדיזל הרלוונטי אלינו, בנפח 3.0 ליטר, לא שונה (190 כ"ס) והדבר נכון גם לגבי תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת 5 יחסי העברה. אולם, טויוטה טוענת שיחידת הכוח תהיה נקייה יותר.
הלנד קרוזר המחודש צפוי להגיע לישראל בתחילת 2014, ויהיה מסקרן לראות איזה מפרט ורמות גימור יוצעו בשוק המקומי, מבין מגוון האפשרויות הקיימות.