טויוטה ורסו
אולי לא שמתם לב, אבל הורסו של טויוטה עבר מתיחת פנים קלה. מלפנים הוא קיבל את הפנים החדשות של היצרנית היפנית, עם יחידות תאורה צרות (ונאות יותר משמעותית) שמתחברות לגריל חדש, ומקנות לחרטום מראה מחודד יותר. אבל מהצד ומאחור כבר יהיה לכם קשה לדעת שמדובר בדגם המעודכן של טויוטה ורסו.

השינויים בפנים קלים יותר, ובניגוד למגמה הרווחת כוללת דווקא הפחתה בכמות ה'ניקלים'. המבנה הכללי לא השתנה, עם לוח מחוונים במרכז הדשבורד. איכות החומרים טובה במשטח העליון, אבל כבר באמצע הקונסולה תפגשו פלסטיקים גדולים ודי פשוטים. רמת האבזור מרשימה מצד אחד, עם מסך מגע נוח הכולל מצלמת רוורס וקישוריות בלוטות' לנייד. אבל מצד שני, אין בקרת שיוט או אקלים. בגזרת האבזור ראויה לציון מראה קטנה, בה תוכלו להציץ בילדכם רבים להם במושב האחורי. נוח ושימושי, מסוג הדברים שאתה תוהה למה לא נמצאים בכל רכב.
צילום: מערכת אוטו

המרווח לנהג מספק – כמעט. רגל ימין מוצאת עצמה במאבק טריטוריאלי עם הקונסולה המרכזית, ותחת איום מצד הסוויץ', שממוקם נמוך מדי. בשורה השנייה תמצאו שלושה מושבים נפרדים, כאשר כל אחד מהם ניתן להזזה לפנים-אחור בטווח של כ-20 ס"מ, ומאפשר שינוי זווית המשענת. נוסעים מגודלים במושב האחורי עלולים להרגיש מעט קרבה לדלתות, אבל מרווח הראש והברכיים טובים בסה"כ – גם לנוסע במרכז, בזכות רצפה שטוחה. יש גם מגשים מתקפלים עם מחזיק כוסות בגב המושבים הקדמיים, אבל אין מיזוג לשורה השנייה. כניסה לשורה השלישית מתבצעת על ידי קיפול המושבים – שלא חוזרים בדיוק לאותו מקום לאחר מכן. מעצבן. העובדה שאין שם מקום לאדם מבוגר לא ממש מפתיעה, אבל גם בני נוער צעירים יסבלו מהמושב הנמוך ומרווח הרגליים המוגבל (גם כשהשורה השנייה מוזזת קדימה), וזה כבר פחות טוב מהמקובל. תא המטען קטן מאוד עם שבעה מושבים פתוחים, אבל ניתן לקפל כל מושב בנפרד להסעת שישה נוסעים עם מטען סביר.

מתחת למכסה המנוע אין שינויים גדולים, מלבד עדכון לתיבה הרציפה. יחידת ההנעה מספקת, למעט בעומס גבוה, אז היא מייצרת רעש לא נעים. צריכת הדלק סבירה, אבל יש טובות ממנה – 13.5 ק"מ לליטר בשיוט רגוע, ובסך הכול 11.2 ק"מ לליטר לאורך ימי המבחן. תפקוד המתלים בעיר סובל מחוסר אחידות – הרכב רך יחסית ומצליח להעלים שיבושים מסוימים, ואז מתרסק על שיבושים אחרים (עם חוסר חיבה בולט לשיבושים חדי שפה). כך שבעיר ציון הנוחות הוא בינוני בלבד. מחוץ לעיר המצב משתפר, אולם גם שם הורגשו השיבושים הקטנים והחדים. הנאה מנהיגה? ניתן לנהוג מהר בביטחון, אבל אף אחד לא יקנה ורסו בשביל לתקוף סיבובים – ובצדק.
צילום: מערכת אוטו

קצת אחר
הורסו, יגידו חובבי הסטיגמות, הוא טויוטה קלאסית – מצד אחד רכב נעים בסך הכול, בלי מגרעות בולטות, אך מהצד השני אפרפר וחסר ייחוד. הבעיה העיקרית היא המרווח המצומצם בשורה השלישית, שמגביל את השימושיות של הורסו כרכב לשבעה נוסעים. אבל אם צמד המושבים הנוסף משמש רק להקפצות חוגים מזדמנות, ואתם נרתעים ממיניוואן מגודל, הורסו עשוי לקרוץ לכם בזכות ממדים קומפקטיים. העדכון שעבר הורסו אומנם שיפר אותו – אך לדעתנו פשוט לא מספיק לאור התחרות העזה בקטגוריה.