ב.מ.וו קונספט M4 קופה
רק לאחרונה סיפרנו לכם על חבילת הביצועים שקיבלה ב.מ.וו סדרה 4 החדשה, וכעת מספקת לנו החברה הבווארית הצצה רשמית ל-M4 קופה הנכספת, במסגרת סוף השבוע המוטורי שנערך בפבל-ביץ', קליפורניה.
 
 
רף הציפיות הגבוה לקראת הצגת ה-M4 אינו נובע רק משום שמדובר בדגם חדש, אלא גם בגלל העובדה שמדובר בגרסת קופה קיצונית לסדרה 3, ולמעשה מחליפתה של M3 הנערצת. זו האחרונה, אשר יורדת מפס הייצור לאחר הרכבתן שלא פחות מ-40,000 עותקים מאז 2007, זכתה במהלך השנים בשבחים רבים וקצרה לא מעט ניצחונות ותארים, למשל בסבב ה-DTM הגרמני. ב.מ.וו כבר הודיעה כי ה-M4 החדשה, שכרגע עדיין מוגדרת כקונספט, תהווה את הבסיס למכונית שתתחרה בשנה הבאה במרוצי ה-DTM.
 
במבט ראשון, ה-M החדשה מזוהה מיד עם העיצוב המוכר של ב.מ.וו, למרות שמדובר בגרסה הספורטיבית בהיצע. לכך תורמים גריל הכליות המסורתי, וקווי מרכב אופקיים אשר משדרים חוסן ותכליתיות. למרות הדמיון הכללי לסדרה 4 החדשה, ישנם אלמנטים ייחודיים ל-M4, שמזכירים כי לפנינו ניצבת הגרסה העדכנית לדגם הנחשק. הפגוש הקדמי מהווה בסיס ל-3 כונסי אוויר גדולים ומאיימים (כדי לספק את כמויות האוויר הדרושות לקירור המנוע, שפרטיו לא פורסמו), כשאת פנסי החזית העגולים מעטרים צברי LED בוהקים. מכסה המנוע מציג בליטה כוחנית במרכזו, בעוד שחלקים שונים בגוף המכונית מחוזקים בסיבי פחמן, כדוגמת הגג והדיפיוזר האחורי. אלה נהנים ממשקל נמוך יותר, ובכך מסייעים בין היתר לשיפור התכונות הדינאמיות של הרכב. מהצד, ניתן לראות זימים מוגדלים (בהשוואה לסדרה 4), כנפיים מודגשות יותר המאכלסות חישוקים ייחודים בגודל 20 אינץ', להם חמישה חישורים כפולים. מאחוריהם, קשה שלא להבחין בבלמים קראמיים. את ההופעה הספורטיבית משלים מאחור, כאמור, דיפיוזר המאכלס שני זוגות של צינורות מפלט העשויים גם הם סיבי פחמן.
 
הצצה ראשונה: ב.מ.וו M4
צילום: יצרן 
 
הרבה רעש מקדים את בואה של המכונית הספורטיבית החדשה של ב.מ.וו. יש כאלו שמלינים על המעבר שיתבצע (ככל הנראה) מה-V8 האטמוספרי תאב הסל"ד למנוע מוגדש עם שישה צילנדרים בטור. יש כאלו (כמונו), שלא מבינים את הצורך בשם חדש, כשהשם הקודם, M3, אוצר בתוכו כל-כך הרבה תוכן, עניין ומשיכה. אבל גם אנחנו מודים בפה מלא שאנחנו מחכים לדור החדש בכיליון עיניים. ב.מ.וו מקמצים בפרטים טכניים כרגע בנוגע למכונית הזו, אבל יש לנו הרגשה שנדע הרבה יותר בקרוב. צפו לעדכונים.