סקודה אוקטביה החדשה
אחרי שהשיקה את סקודה ראפיד בתחילת השנה וגרסה מתוחת פנים לסופרב, השיקה סקודה את המתחרה שלה בקבוצת המשפחתיות – סקודה אוקטביה החדשה. היבואנית צופה כי תמסור כ-2,000 מכוניות עד לסוף השנה, וצפי המכירות השנתי של סקודה אוקטביה עומד על כ-5,500 מכוניות. איך היא מתכננת לעמוד ביעדים הללו?
גרסאות נוספות לאוקטביה
את תחילת דרכה בארץ עושה האוקטביה החדשה עם מגוון גרסאות מצומצם, הכולל שני מנועים בלבד בעלי נפח של 1.2 ליטר (105 כ"ס) ו-1.4 ליטר (140 כ"ס), אך כבר לקראת סוף השנה תציג סקודה סדרה של חידושים לעיבוי היצע הדגמים המקומי. המשפחתית הצ'כית תזכה לחיזוק בדמות מנוע TSI חדש בנפח 1.8 ליטר (180 כ"ס) עם תיבת DSG. מיד אחריה תגיע גם גרסת הדיזל שתעשה שימוש במנוע המוכר של קונצרן פולקסווגן בנפח 1.6 ליטר (105 כ"ס), אך מחירה של זו צפוי להיות גבוה בעקבות תקנות המס החדשות. בתחילת שנת 2014 יתרחב היצע הדגמים עם הגעת גרסאות 'קומבי' (סטיישן על-פי סקודה), שצוברות פופולריות בקרב קהל הרוכשים בזכות שימושיות עדיפה מול גרסאות הסדאן (נוצ'בק, כפי שסקודה מכנה אותן). בהמשך תגיע האוקטביה עם מנוע TSI חדש בנפח 1.4 ליטר (דומה לזה המוצע כעת) המסוגל לנתק שני צילינדרים בעת נהיגה לא מאומצת כדי לסייע בחיסכון בדלק.
סקודה: תוכניות לעתיד
צילום: יצרן
ומה לגבי גרסאות ה-RS הספורטיביות? משיחה שערכנו עם ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס, עולה כי ישנה כוונה להביא ארצה גם אותן והן עתידות להגיע אלינו בתחילת שנת 2014.
סקודה ישראל לא נסמכת אך ורק על האוקטביה החדשה כדי לשמור על מעמדה בשוק. בתחילת שנת 2014 תגיע אלינו סקודה ראפיד ספייסבק, גרסת חמש דלתות לראפיד עליה סיפרנו לכם בעבר. היבואנית תנסה לפנות עם הספייסבק ללקוח הפרטי המעוניין במכונית קטנה אך מרווחת בזכות מחיר אטרקטיבי (כך סקודה). מעט מאוחר יותר יגיע אלינו סקודה יטי מחודש. טרם הוצגה מתיחת פנים לדגם ולכן נאלץ לחכות לתערוכת פרנקפורט הקרובה שם, ככל הנראה, תציג סקודה את היטי המחודש.