סיאט לאון ST
לאחר שחשפה את הלאון החדשה בקיץ שעבר ואת גרסת ה-3 דלתות בתחילת השנה, מציגה סיאט את המשפחתית הקומפקטית שלה גם במרכב סטיישן, בדמותה של הלאון ST.
כיאה לסטיישן, סיאט לאון ST מציעה פרקטיות עדיפה מגרסת ההאצ'בק, עם תא מטען בנפח של 587 ליטרים (לעומת 380 ליטרים ב-5 דלתות), שצומח עד ל-1470 ליטרים בעת קיפול הספסל האחורי. הקיבולת העדיפה מתקבלת בין היתר גם הודות לצמיחה באורך הכללי, שעומד בגרסה זו על 454 ס"מ (בהשוואה ל-426 ס"מ בהאצ'בק). עם זאת, לפי היצרנית הספרדית, משקלה של ה-ST בגרסת הבסיס הוא 1,233 ק"ג - גבוה רק ב-45 ק"ג מאחותה מחומשת הדלתות.
כמקובל היום בתחום, הלאון סטיישן מצוידת במגוון מערכות עזר לשיפור הבטיחות האקטיבית, כדוגמת בקרת שיוט אדפטיבית (ACC), מערכת למניעת סטייה מנתיב ומערכת לזיהוי עייפות אצל הנהג ועוד. היא צפויה להצטייד באותן רמות גימור כמו שאר דגמי הלאון, כשגרסת ה-FR הספורטיבית, תציע גם אפשרות להיגוי פרוגרסיבי ואת מערכת ה-DCC לבחירת מצבי נהיגה (ספורט, נוחות וחסכון).
משפחת הלאון מתרחבת: סיאט לאון ST
צילום: יצרן
היצע המנועים המוכר מקונצרן פולקסווגן יכלול מגוון מנועי דיזל ובנזין, בשילוב עם מערכת עצור-והתנע. אלו ישודכו לתיבת הילוכים ידנית או DSG כפולת-מצמדים. מנועי ה-TSI בנפח 1.2 ו-1.4 ליטר (מ-86 כ"ס ועד ל-140 כ"ס) צפויים להיות הרלוונטיים ביותר לשוק הישראלי, כשבקצה ההיצע תתייצב גרסת ה-FR עם מנוע 1.8TSI, כשבאמתחתו 180 כ"ס ו-25.5 קג"מ.
סיאט לאון החדשה צפויה להגיע לישראל בחודש הבא (אוגוסט), בעוד ששיווק גרסת הסטיישן מתוכנן לתחילת השנה הבאה.