הונדה פיט (ג'אז) הייבריד החדשה
דור החדש של הונדה ג'אז בדרך. היצרנית היפנית חושפת לראשונה את המהדורה הבאה של מכונית הסופרמיני שלה עבור השוק המקומי, שם היא נקראת הונדה פיט (Fit). באופן מסורתי, זה אומר שגרסה אירופאית צפויה לצוץ בחודשים הקרובים – ייתכן שלקראת תערוכת ז'נבה הבאה. ואם להיות מדויקים, הרי שהונדה מציגה את מה שהיא מכנה הג'אז (פיט) הייבריד החדשה – שתציע יחידת הנעה חדשה וחסכונית במיוחד.

הג'אז ההיברידית החדשה, לפחות בגרסתה היפנית, עושה שימוש במנוע חדש – מרובע צילינדרים עם נפח של 1.5 ליטר. אל המנוע החדש משודכת תיבת ההילוכים החדשה של הונדה, אוטומטית דו-מצמדית עם 7 הילוכים.
נכון לעכשיו, הונדה לא מפרסמת אף נתון טכני נוסף, וגם לא מידות, אך מצהירה על צריכת דלק נמוכה במיוחד – 36.4 ק"מ לליטר, לפי התקן היפני. זאת, בין השאר (ובעיקר פרטים שאנחנו עדיין לא יודעים), הודות למשקלה הנמוך של יחידת ההנעה ותיבת ההילוכים החדשות.
הדור הבא של הונדה ג'אז מופיע לראשונה
צילום: מנהל

שמועות וחדשות אודות הדור החדש של הג'אז החלו לצוץ כבר בשנה שעברה, כשהונדה הציגה קונספט של רכב פנאי קטן שענה לשם היצירתי 'קונספט של רכב פנאי עירוני' (Urban SUV Concept). הקרוסאטבר הקטן יתבסס, לפי הונדה, על פלטפורמת סופרמיני גלובאלית חדשה ויוצג במהלך 2014 (ואף קודם לכן עבור השוק היפני, כמובן). ניתן לשער מכך שעד אז תיחשף כבר הג'אז החדשה ברחבי העולם.