סאנגיונג רודיוס החדש
לאחר מספר חודשים בהן לא שווקו בארץ מכוניות חדשות של סאנגיונג, יצרנית הרכב הקוריאנית חוזרת אלינו עם הרודיוס החדש. המיניוואן החדש והמאוד גדול (517 ס"מ אורך ו-300 ס"מ בסיס גלגלים) שהוצג בסיאול לשוק הביתי בתחילת השנה, יסתער על תחום שבשנים האחרונות הצטמק בישראל בצורה מהותית.

את הרודיוס החדש מניע מנוע דיזל חדש בנפח 2.0 ליטר שמייצר 155 כ"ס (במקום 2.7, ליטר 165 כ"ס). מדובר במנוע שפגשנו כבר בקורנדו, אם כי שם הוא הפיק 175 כ"ס. הסיבה להבדל נעוצה בתקנות הזיהום; בעוד שמנוע הקורנדו עומד בתקני יורו 4, המנוע מופחת ההספק שברודיוס עומד בתקני יורו 5. בשני המקרים המנוע משודך לתיבה אוטומטית בעלת 5 הילוכים.
צילום: מנהל

הרכב הגדול בעל ההנעה האחורית (תצורה ייחודית בתחום), אמור להציע לפי היצרנית מרחב טוב לשבעה נוסעים (בחו"ל גם ל-9 ו-11 מקומות ישיבה), בתוספת נפח טעינה של 875 ליטר. הוא גם יוצע בארץ באבזור שופע שכולל: מערכת שמע מקורית משולבת בלוטות', בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת לאחור עם שליטה גם מהשורה האחורית, חיישנים אחוריים וחישוקים קלים (16 אינץ').

סאנגיונג רודיוס ישווק בארץ במחיר של 210,000 שקלים. בהתחשב בכך כשמדובר בגרסת דיזל שאמורה להיות חסכונית (המתחרים העיקריים מגיעים עם מנוע בנזין), לא מדובר במחיר יקר ביחס לתחרות.
מטלקאר נמסר שבהמשך הדרך יורחב המבחר המקומי של סאנגיונג בארץ ויגיעו האקטיון ספורט (הטנדר) והרקסטון המחודש. עם זאת לא ברור מתי יחודש יבוא הקורנדו.