אלונסו חוגג במגרש הביתיפרננדו אלונסו רשם את נצחונו השני העונה, בגרנד-פרי הביתי שלו שנערך בברצלונה, ספרד. הוא הקדים את קימי ראיקונן בלוטוס שסיים שני כשאחריו פיליפה מאסה שהשלים יום נפלא לקבוצה האיטלקית.

לפני אות הזינוק התמונה נראתה שונה; צמד מכוניות המרצדס של ניקו רוזברג ולואיס המילטון היו המהירות בהקפות הדירוג וזינקו מהשורה הראשונה. הסטטיסטיקה שאומרת שלרוב המהירים בהקפות הדירוג בברצלונה מנצחים לא סמנה טובות לאלונסו שפתח מהעמדה החמישית.
פורמולה 1, ספרד: אלונסו מנצח במגרש הביתי
צילום: מנהל
ממשיך להיראות טוב. קימי רייקונן
אבל פעם נוספת המכוניות של מרצדס איבדו את יכולתם מהר מאוד על המסלול ונראו הרבה פחות מרשימות בקצב המרוץ, בעיקר בגלל הצמיגים. אלונסו שעבר את המילטון בהקפה הראשונה, הצליח לחלוף על פני פטל בהחלפת הצמיגים הראשונה ולעקוף את רוזברג מיד אחרי כן. מכאן ואילך אף אחד לא סיכן אותו. פעם נוספת התנהל המרוץ בסימן טקטיקת צמיגים כי אלה פשוט נשחקו במהירות (למעשה התפוררו) ודרשו מרוב הקבוצות 4 החלפות. כאן שוב עלה כוחם של ראיקונן ולוטוס כשהצליחו לחסוך החלפה אחת. פטל ומארק וובר ברד-בול הסתפקו במקום הרביעי והחמישי כאשר רוזברג סיים רק במקום השישי. וזה עוד היה טוב לעומת המילטון שהדרדר עד למקום ה-12. שביעי סיים פול דירסטה ואחריו הצמד של מקלארן ג'נסון באטון, שהצליח להתגבר על מקצה דירוג איום, וסרג'יו ופרז. עשירי סיים דניאל ריקרדו בטורו רוסו.

גרנד פרי ספרד:
1. פרננדו אלונסו – פרארי
2. קימי ראיקונן – לוטוס
3. פיליפה מאסה – פרארי
4. סבסטיאן פטל – רד-בול
5. מארק וובר – רד-בול
6. ניקו רוזברג – מרצדס
7. פול דירסטה – פורס אינדיאה
8. ג'נסון באטון – מקלארן
9. סרג'יו פרז – מקלארן
10. דניאל ריקרדו – טורו רוסו

אליפות העולם לנהגים:
1. סבסטיאן פטל – 89 נק'
2. קימי ראיקונן – 85 נק'
3. פרננדו אלונסו – 72 נק'
4. לואיס המילטון – 50 נק'
5. פיליפה מאסה – 45 נק'
אליפות העולם לקבוצות:
1. רד-בול – 131 נק'
2. פרארי – 117 נק'
3. לוטוס – 111 נק'
4. מרצדס – 72 נק'
5. פורס-אינדיאה – 32 נק'