שר התחבורה, ישראל כץ, התבטא בחריפות נגד יבואניות הרכב שמתנגדות לרפורמה המוצעת בשוק, בפתיחת סוכנות איילון מוטורס. הוא הזכיר שעל פי הרפורמה החדשה שהוא מנסה להעביר, מוענקת לו הסמכות באם לחדש רישיון יבוא ליבואנית קיימת. לדבריו, הוא לא יהסס להשתמש בסמכות זו "משיקולי תחרות". דברים אלה הוא מפנה כשליחת אצבע מזהירה לכיוון דלק מוטורס ויבואניות וותיקות נוספות, שלטענתו מנסות לסכל את המדיניות החדשה. "פרטים על הכלים החדשים של איילון מוטורס הודלפו ליצרנית כדי שתנסה לחסום את המהלך". הוא סיפר, משרדי חוקר את העניין.

בנוגע לרפורמה אמר השר: "התחייבנו להוזיל ב-20% את אחזקת הרכב שמוערכת בכ-1,500 שקלים לחודש. זהו סכום נכבד. סיכמתי לאחרונה עם יו"ר עדת הכלכלה, פרופ' ברוורמן, כי כבר בימים הקרובים תוגש לכנסת הצעת החוק לרפורמה הכוללת בענף." לדברי כץ, ברוורמן התחייב כי יתמוך ברפורמה. "אנחנו לא מקבלים מציאות בה מונופול שולט ביבוא הרכב, 15 משפחות ששולטות במחזור של 30 מיליארד שקלים בשנה (סכום כולל מס בשווי של 50%)". אמר כץ וסיפר שמשרדו החל לדבר עם הממונה על ההגבלים העסקיים כדי לקבוע שהיבואניות הם מונופול. לדברי השר, אם הן מונופול דינן שונה "אולי נקבע להן את המחירים, כמו במונופולים אחרים".

במהלך השקת הסוכנות אף אמר כץ שהוא מתנגד לאפשרות שיפנאוטו, יבואנית סובארו, תירכש על ידי חברת סמל"ת, יבואנית קבוצת פיאט. לדבריו, משרדו כבר פנה לממונה על ההגבלים העסקיים בשל כך.

השר הסכים שהמיסוי על כלי רכב בארץ גבוה מדי. "המס על רכב לא צריך להיות גבוה יותר מ-60% ונקווה שיגיעו ימים...". אבל לטענתו, זה לא קשור ליבואניות, הן צריכות להתכונן לשוק תחרותי יותר שכן מי שיכולה לתת הנחה של 25% לחברות הליסינג, יכולה גם לתת הנחה של 20% לצרכן.