זה שוב הזמן הזה – חם לנו ויש מלא כסף לבזבז. השנה, נניח שבמקום לקנות בית במקום קר יותר, אתם מחליטים לקנות מכונית. ככל הנראה עוד אחת לאוסף, ככה שהפרקטיקה לא נמצאת בראש מעיינכם. ואם כבר מתפנקים, אז למה לא ללכת על הטוב, היוקרתי וכמובן היקר ביותר. הרי אתם יכולים להרשות את זה לעצמכם.
תסריט מוכר? לא? גם לנו. אבל בגלל שלפנטז זה טוב יותר מהאמת הכואבת, החלטנו להקריב את עצמנו בשבילכם ולאסוף את רשימת המכוניות הפתוחות הכי יקרות שניתן לרכוש כאן. כדי לא לנקר עיניים (כן, בטח), המחירים המוצגים הם ההתחלתיים, של גרסאות הבסיס, וללא תוספות. כי במכוניות האלה השמיים הם הגבול, תרתי משמע.

1. פורשה בוקסטר
מחיר: החל מ-510,000 שקלים
הבוקסטר היא המכונית הקטנה והזולה של פורשה. כן, זולה יותר גם מהקאיימן. פעם עוד היו מחשיבים אותה כ-911 לעניים, אבל במרוצת השנים (אנחנו כבר בדור השלישי) היא הצליחה לצבור לעצמה מוניטין משלה. הבוקסטר היא מכונת נהיגה נהדרת שנותנת הרבה תמורה, תמורת עוד יותר מחיר. זה (המחיר), אומרים רבים, החסרון העיקרי שלה. אבל עם הצלחה קשה להתווכח.
הקיץ בא: המכוניות הפתוחות הכי יקרות בישראל
צילום: מנהל

2. מרצדס E קלאס קבריולה
מחיר: החל מ-520,000 שקלים
זוהי הגרסה הסקסית-ספורטיבית של מכונית הסאלון של מרצדס. היא מוותרת, כצפוי, על חלק מהשימושיות של ה-E קלאס המהודרת, אבל זה מה שמקבלים בשביל הקווים המושכים והגג הנפתח. לאחרונה זכתה גרסת הקבריולה (והקופה גם) לעדכון במקביל למתיחת הפנים שעברו שאר גרסאות הדגם. זו צפויה לנחות כאן בחודשים הקרובים, אז אם עוד לא ממש חם לכם, יכול להיות שתרצו לחכות.
הקיץ בא: המכוניות הפתוחות הכי יקרות בישראל
צילום: מנהל

3. אינפיניטי G קונברטיבל
מחיר: החל מ-580,000 שקלים
השם המלא שלה הוא G37 קונברטיבל, והיא מגיעה עם מנוע ה-V6 בנפח 3.7 של אינפיניטי שמייצר 320 כ"ס. היא מבוססת על ה-G קופה, ועולה מספר לא מבוטל של שקלים יותר בשל התענוג שבגג הפתוח (קשיח במקרה זה) ותוספות אבזור. לאחרונה הציגה אינפיניטי דור חדש ל-G, במקרה זה לסדאן, וגם שינתה את השם ל-Q50. הדור הבא של הקונברטיבל ישנה את שמו ל-Q60 ויתבסס, ככל הנראה, על גרסת הסדאן.
הקיץ בא: המכוניות הפתוחות הכי יקרות בישראל
צילום: מנהל

4. אודי S5
מחיר: החל מ-609,200 שקלים
נכון, גם ה-A5 קבריולה היא מכונית מצוינת, שנראית מצוין, והיא גם לא כזו זולה. אבל אם כבר, אז כבר. ה-S5 מגיעה עם מנוע 3.0 ליטר מוגדש שמספק 333 כ"ס וביצועים חזקים. כשתסעו בה תוכלו להוציא לאנשים את העיניים עם הגג הפתוח, ולהפיל לחובבי רכב (שאינם אנשים, כפי שמסתבר שמשתמע כאן) את הלסתות עם רביעיית האגזוזים המסגירה, החישוקים המגודלים והנהימה המתבלטת.
הקיץ בא: המכוניות הפתוחות הכי יקרות בישראל
צילום: מנהל

5. ב.מ.וו סדרה 6
מחיר: החל מ-746,500 שקלים
במחי לחיצה על מקש ה-Enter עברנו למגרש של הגדולים. אבל רק בגלל שקפצנו בקרוב ל-140,000 שקלים במחיר ההתחלתי. זה אומר שמי שה-S5 לא מספיק טובה לו, הסדרה 6 יקרה לו, והוא חייב מכונית פתוחה – לא ימצא מענה בשוק המקומי. ולענייננו – הסדרה 6 מבוססת על האחות הסאלונית, סדרה 5, והיא מציעה הרבה יוקרה, איכות וסטייל. יש לה יחידות הנעה חזקות (320 ו-407 כ"ס) ויש גם גרסת M עם 560 כ"ס שלא משווקת פה כרגע – בשבילה תצטרכו או לחכות, או להמציא ערימה מכובדת של מזומנים.
הקיץ בא: המכוניות הפתוחות הכי יקרות בישראל
צילום: מנהל

6. מרצדס SL
מחיר: החל מ-950,000 שקלים
עם קפיצה של 200,000 שקלים נוספים, אנחנו כבר עמוק במגרש של הגדולים. המחיר למעלה, יש לזכור, מתייחס לגרסת הבסיס – ה-350, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר שמספק "רק" 306 כ"ס. אבל בתמורה תקבלו שפע של אבזור, ריפודי עור, ואת כל הטוב שיש למרצדס להציע. הגרסאות הבאות בתור כבר חוצות את קו מיליון השקלים ובשביל אחת מגרסאות ה-AMG, למרות שאין להן כאן מחיר רשמי כרגע, תשלמו כבר סכומים דומים לאלו של דירה במרכז.
הקיץ בא: המכוניות הפתוחות הכי יקרות בישראל
צילום: מנהל

7. פורשה 911 קבריולה
מחיר: החל מ-993,000 שקלים
ה-911 קאררה קבריולה ה"בסיסית" מגיעה עם תיבה ידנית והנעה אחורית. יש שיאמרו שכך צריך להיות ב-911. בשביל פלאים טכנולוגיים מודרניים כמו תיבת ה-PDK הדו-מצמדית או הנעה כפולה תשלמו 100-300,000 שקלים נוספים. גם אם בחרתם להתקמצן, תקבלו מכונית ספורט אייקונית – מהמפורסמות בעולם – ותמורה נפלאה לתקציב המנופח שלכם. ועוד עם גג נפתח.
הקיץ בא: המכוניות הפתוחות הכי יקרות בישראל
צילום: מנהל

8. מזראטי גראנקבריו
מחיר: החל מ-1,100,000 שקלים
אם עוד לא הבחנתם, הרשימה שלנו מנתה עד כה 6 מכוניות גרמניות וגם יפנית אחת. אבל שלושת המקומות האחרונים, או ראשונים – תלוי איך מסתכלים – שייכים לאקזוטיקות מאיטליה. המכוניות לבית מזראטי ופרארי עשו עלייה בשנה שעברה וכבשו את תארי סמל הסטטוס המקומיים. את הפודיום שלנו פותחת מכונית ה-GT הפתוחה של מזראטי, הגראנקבריו, אחות לגראנטוריסמו ובעלת אותו מנוע V8 בנפח 4.7 ליטר שמספק 440 או 450 כ"ס, בהתאם לגרסה. העיצוב שלה דומה מאוד לזה של אחותה סגורת-הגג, ולמרות שלזה נחשפנו לראשונה כבר ב-2007, עדיין מדובר באחת המכוניות הסקסיות שיש – בטח כאן.
הקיץ בא: המכוניות הפתוחות הכי יקרות בישראל
צילום: מנהל

9. פרארי קליפורניה
מחיר: החל מ-1,670,000 שקלים
הקליפורניה היא המכונית הבסיסית, העממית והזולה של פרארי. כמו בוקסטר, רק פרארי. בפועל מדובר במכונית GT עם ספסל אחורי וגג קשיח נפתח. המנוע שלה, V8 בנפח 4.3 ליטר, שוכן בקדמת המכונית ומספק 490 כ"ס. הביצועים – פרארי למהדרין, עם פחות מ-4 שניות ל-100 קמ"ש ולמעלה מ-300 מירביים. היא נינוחה ביחס למכוניות-העל הספורטיביות האחרות של פרארי, ומיועדת יותר לשיוטים בכבישים מהירים (מאוד). עם הגג הפתוח, הרי שקליפורניה היא המקום המושלם לנסוע באחת כזו. או הרצליה פיתוח, לחלופין. אתם תחליטו.
הקיץ בא: המכוניות הפתוחות הכי יקרות בישראל
צילום: מנהל

10. פרארי 458 ספיידר
מחיר: החל מ-2,215,000 שקלים
במקום הראשון/אחרון/מקום משלה נמצאת הגרסה הפתוחה של ה-458 האקזוטית. היא היחידה שעוברת את רף 2 מיליון השקלים (לגרסת הבסיס וללא תוספות, לפחות), והיא המכונית הפתוחה הכי יקרה שניתן לרכוש פה. אין ספק שמדובר במסובבת ראשים מקצועית, אולי אפילו ברמה מסוכנת, שכן סיבוב ראשים מהיר מדי עשוי לגרום לפציעות לעוברים ושבים. אלו הן רק חלק מההנאות שברכישת פרארי פתוחה. אבל אם לסיים בנימה רצינית, הרי שה-458 היא אחת המכוניות הטובות בעולם, הן מבחינת המראה והן בתחום הביצועים. והמחיר בהתאם – ואפילו קצת יותר מזה. אבל בשביל גג פתוח וסוס דוהר, מהר, צריכים לשלם. ושיהיה לכולנו קיץ חם ויוקרתי.
הקיץ בא: המכוניות הפתוחות הכי יקרות בישראל
צילום: מנהל