בתאום כמעט מושלם, עם חשיפת הגרסה ההיברידית הנוספת במשפחת ה-GS, מפרסם תאגיד טויוטה שמכירות דגמי הכלאיים (כולל לקסוס) חצו את רף ה-5 מיליון כלים בעולם. סך הכל מאז 1997, עם הצגת הדור הראשון של הפריוס ועד היום מכר התאגיד 5.125 מיליון יחידות (נכון ל-31 במרץ 2013). להערכת החברה, נכון לאותה תקופה, רכבי הכלאיים של טויוטה ולקסוס תרמו לחיסכון של כ-12 מיליארד ליטר דלק ו-34 מיליון טון פליטות CO2 בהשוואה לכלי רכב עם מנועים קונבנציונאליים בגודל דומה.
כיום, מציע התאגיד בכ-80 מדינות בעולם 19 דגמי נוסעים עם מנוע משולב, ודגם כלאיים אחד הנטען מרשת החשמל (פלאג-אין, plug-in). עד סוף 2015, עתיד התאגיד להוציא לשוק 18 דגמי כלאיים חדשים, לרבות מכונית אחת עם מנוע תאי דלק.

בישראל, מאז תחילת יבוא הפריוס, מכרה יוניון מוטורס, היבואנית, מעל 12,000 כלי רכב היברידיים כשרק לאחרונה הצטרפה להיצע המקומי, גרסת הפלאג-אין של הפריוס. ב-3 החודשים הראשונים של שנת 2013 נמסרו 823 כלי רכב היברידיים (עלייה של למעלה מ- 100% לעומת התקופה המקבילה אשתקד), כשלקסוס אחראית ל-108 כלים מתוכם (עלייה של 14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד). במהלך השנה תשיק לקסוס ישראל את ה-IS היבריד כשה-GS300 היבריד שמוצגת כעת בתערוכת שנחאי, תגיע אלינו בינואר 2014.
לקסוס GS300h: בת נוספת במשפחה
צילום: מנהל
ה-GS450h במבחן בארץ (צלם: ניצן אביבי)

לקסוס GS300h מצטרפת למשפחה שכבר כוללת את: GS450h, GS250 ועוד זוג דגמים, GS350 ו-GS350 AWD, שאינם משווקים בישראל. כמו ה-IS ההיברידית, גם ה-GS זוכה לכיתוב 300 על אף שבקרביה אותו מנוע בנפח 2.5 ליטר. מדובר במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר הנעזר במערכת ה-D-4S (הזרקה ישירה) כדי להפיק 181 כ"ס. יחד עם מנוע חשמלי מניבים השניים 223 כ"ס ומספקים תצרוכת דלק ממוצעת של 20 ק"מ לליטר ופליטה של 110 גרם לק"מ CO2.

בכל הנוגע לעיצוב ולפרטים הקטנים, אין ממש מה לספר;. סדרת ה-GS החדשה כבר נמכרת בארץ מזה כשנה ויש להניח שבהגרסה החדשה תציע את אותן חבילות אבזור המוכרות משאר דגמי הסדרה בארץ. כאמור אלינו ה-GS300h תגיע רק בתחילת השנה הבאה ותתברג בין ה-GS450h הבכירה ל-IS250h הקטנה יותר.