מזראטי גיבלי החדשה
עבור יצרניות רבות, דגמים חדשים הם עניין שבשגרה. עבור מזראטי, מדובר במאורע נדיר למדי. אבל בשביל יצרנית שרוצה להוסיף עוד אפסים לכמות המכירות שלה (עוד אפס אחד, למען האמת, ואפילו קצת פחות), הגיע הזמן ללחוץ על הגז. כעת, לאחר תקופה ארוכה של שמועות והצהרת כוונות, היצרנית ממודנה חושפת לראשונה את הדגם החדש שלה. קוראים לה מזראטי גיבלי (Ghibli) והיא מכונית הסדאן השנייה שתייצר מזראטי, בדרך להשתלט על העולם.

חדי הזיכרון שביניכם בוודאי יודעים שלא מדובר בשימוש הראשון בשם גיבלי (מילה ערבית במקור, שמגיעה מארצות צפון אפריקה ומשמעותה 'רוחות חמות נושאות אבק'). בעבר היה זה שמן של שתי מכוניות GT – כלומר, ספורטיביות עם 2 דלתות – האחת משנות ה-60' והשנייה משנות ה-90'. זו האחרונה הוחלפה, לימים, על-ידי ה-3200GT, שהוחלפה על-ידי ה-4200GT, ובגלגולה המודרני מוכרת לנו כיום כמזראטי גראנטוריסמו. קשה לנו לומר מדוע מזראטי מתעקשת למחזר שמות, כשבגלגול השלישי של השם גיבלי, היא משנה צורה. מצד שני, אולי אנחנו לא מבינים במסורת כמוהם.

כהרגלה, מזראטי לא משחררת פרטים רבים. היא גם לא משאירה יותר מדי מקום לדמיון; זו המכונית וככה היא נראית. אנחנו כמובן, רוצים כזאת גם בלי לדעת עליה כלום. מה שכן אפשר לספר זה שהיא תנסה ללכת ראש בראש עם בנות סגמנט E, שנמצא בשליטה גרמנית כמעט מוחלטת. במילים פשוטות, הג'יבלי תתחרה בב.מ.וו סדרה 5, במרצדס E קלאס ובאודי A6, וכמובן גם במתמודדות מבית לקסוס, יגואר ושאר דגמי הסאלון.
מזראטי גיבלי נחשפת לראשונה
צילום: מנהל

כחלק ממזימת הצמיחה המפלצתית, הגיבלי גם תהיה למזראטי הראשונה שמגיעה עם מנוע טורבו דיזל, V6 במקרה זה, בנפח 3.0 ליטר. לצידו יוצע גם מנוע בנזין V6 בנפח 3.0 ליטר גם כן – ככל הנראה אותו אחד שהוצג עם הקוואטרופורטה החדשה. שם, עם צמד מגדשים, הוא מספק 410 כ"ס ודי הרבה מומנט. המנועים ישודכו לתיבת 8 הילוכים והמכונית תשווק עם הנעה אחורית או כפולה.

מזראטי תציג את הגיבלי בתערוכת שנחאי שתתקיים החודש. מדובר בדוגמה רבה מני רבות לחשיבותו של השוק הסיני עבור כל היצרניות המבקשות להוסיף עוד אפסים למאזנן הכלכלי. זאת למרות שאמריקה ממשיכה להיות השוק הגדול והחשוב ביותר עבור מזראטי ותערוכת ניו יורק סגרה דלתותיה ממש השבוע. בסופו של יום, מה שחשוב זה שהיא תנחת גם אצלנו – אי שם לקראת סוף שנה זו או תחילת 2014.