מזראטי קוואטרופורטה החדשה
מזראטי מפרסמת פרטים נוספים על הקוואטרופורטה החדשה שהוצגה בחודש שעבר, ומאמתת את השמועות – הדור השישי של ספינת הדגל היוקרתית של היצרנית ישווק גם עם מנוע V6. לפני שאתם זועקים "חילול השם", ראוי להזכיר שלא מדובר כאן בתקדים כלשהו – גם דורות קודמים (שני ורביעי) של הקוואטרופורטה שווקו עם מנועי V6. הנפח של המנוע החדש (לגמרי) הוא 3.0 ליטר כמו בדור הרביעי, גם כאן יגיע המנוע עם צמד מגדשים. ההספק עומד על 410 כ"ס ב-5,500 סל"ד עם 56 קג"מ ב-1,500-5,000 סל"ד, ומניב תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות בדרך ל-285 קמ"ש מירביים. צריכת הדלק עומדת על 9.5 ק"מ לליטר ופליטת המזהמים על "לא מעט", עם 246 גרם של פחמן דו-חמצני לקילומטר.

קשה לנו להאמין שזה לא מספיק לכם, אבל אם כן – ישנו גם מנוע V8 חדש ולעת עתה הוא הבכיר והחזק שבגרסאות. יש לו נפח של 3.8 ליטר וצמד מגדשים משלו. הוא מספק 530 כ"ס ב-6,800 סל"ד ו-66.3 קג"מ ב-2,000-4,000 סל"ד. גוף המכונית וכמובן גם המנוע קלים יותר מאשר בדור היוצא, והמשקל עומד על 1,900 ק"ג בלבד – לא הרבה בהתחשב ברמת הפאר של הקוואטרופורטה. והביצועים – 4.7 שניות ל-100 קמ"ש (לא רחוק מנתון התאוצה של מנוע ה-V6) ו-307 קמ"ש מירביים.
צילום: מנהל

בנוסף למנועים חושפת היצרנית את רשימת האבזור ומערכות העזר. אלה כוללים מסך מגע בגודל 8.4 אינץ' ועוד מסך של 7 אינץ' בלוח המחוונים, מצלמה אחורית, מושבי עור חשמליים עם 12 אפשרויות כוונון, חישוקי 20 אינץ' כסטנדרט (אבל עם 19 אינץ' כאופציה, או 21 לחלופין), בקרת שיוט אקטיבית, בקרת אקלים מפוצלת (אבל לא לאחור), מערכת שמע עם 15 רמקולים וכמובן שעוד הרבה.

מזראטי קוואטרופורטה החדשה תוצג באופן רשמי בחודש הבא בתערוכת דטרויט וגם תגיע אלינו עוד השנה.