סיאט אלהמברה
סיאט ישראל מרחיבה את היצע הדגמים שלה ומסתערת עם האלהמברה גם על תחום המיניוואנים הגדולים המעט רדום בארץ. האלהמברה הנוכחי הינו הדור השני של מוביל הנוסעים הגדול ונוחת בארץ כמעט 3 לאחר שהושק. הוא מוכר גם כפולקסווגן שאראן (אשר אינו נמכר כאן) ומציע מידות גדולות למדי: אורך של 496 ס"מ ובסיס גלגלים של 292 ס"מ. אצלנו יוצע המינוואן עם מנוע ה-1.4 ליטר (150 כ"ס) של הקונצרן הגרמני אשר מצויד במגדש טורבו ומגדש-על, ובשילוב תיבת DSG בעלת 6 הילוכים ומערך עצור-והתנע. הביצועים טובים למדי לרכב מסוגו עם האצה למאה ב-9.9 שניות ו-199 קמ"ש מרביים. תצרוכת דלק המשולבת עומדת על 13.1 ק"מ לליטר בממוצע.

המיניוואן של סיאט יגיע ברמת אבזור גבוה שתכלול גג נפתח פנוראמי, ריפוד ודיפון מעור, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, כיוון נפרד לכל שבעת המושבים, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מערך מולטימדיה עם מצלמה אחורית, מערכת חניה עצמאית, פתיחה חשמלית לדלתות הצד ולדלת האחורית, מערכת שמע מקורית, חיישני חניה, חישוקי 16 אינץ' קלים וצמיגי אנטי-תקר.
סיאט אלהמברה בישראל
צילום: מנהל

הרכב החדש יימכר ב-198,000 שקלים, תג אשר ממקמו בין מחירי הגרסאות הרגילות והמהודרות של הגלקסי וה-S מקס מבית פורד – המיניוואנים הנמכרים ביותר לשנה שחלפה. מעניין לציין כי בדור הקודם, פורד גלאקסי, סיאט אלהמברה ופולקסווגן שאראן התבססו על פלטפורמה משותפת, אך בגרסתם הנוכחית דרכיהם נפרדו.