כשנה לאחר ששינו את שוק מותגי היוקרה בארץ, ב.מ.וו ישראל מתפנה לטפל בצד אסטרטגי נוסף: דגמי היד שנייה של המותג. עם קבלת המפתחות לסוכנות היבוא של ב.מ.וו לישראל, הודיעו קברניטי החברה על רצונם לתקוף גם חזיתות נוספות כשאחת מהן היא ה'פרימיום סלקשן'. מדובר בתוכנית של ב.מ.וו העולמית המיושמת כבר מ-2003 ומוטמעת ב-75 שווקים ברחבי העולם. מטרת התוכנית הינה לבדל ולייצר ערך מוסף ללקוח הרוכש מכונית משומשת של המותג ונראה שהיא בהחלט עובדת. בשנה האחרונה למשל, נמכרו בעולם כ-350,000 כלי רכב במסגרת התכנית.

אצלנו החלה התוכנית לפני מספר חודשים כאשר לפני כ-3 חודשים נחנך אולם המסירה הייעודי לדגמי הפרימיום סלקשן והיום (ד') נחנך אולם התצוגה לדגמים אלה (כמו גם שאר דגמי היד שנייה המגיעים בטרייד-אין). מתחם המסירה לדגמי הפרימיום סלקשן נמצא בקומת הכניסה באולם התצוגה הראשי של ב.מ.וו ברחוב המסגר בת"א כאשר מתחם התצוגה של דגמים אלה נמצא קומה מתחת (הכניסה מרחוב חומה ומגדל). מתחם התצוגה לדגמי היד שנייה מתפרש על שטח של 1,740 מ"ר, כשחלקו מובדל ומיועד גם לדגמי מיני בתוכנית דומה תחת השם 'מיני נקסט' (MINI NEXT).
כך תלחם ב.מ.וו ישראל ביבוא האישי
צילום: מנהל
התוכנית היא גם לדגמי מיני (רונן טופלברג)

"לא כל מכונית משומשת של ב.מ.וו ומיני נכנסת לתוכנית." אומר שחר שמש, משנה למנכ"ל בדלק מוטורס, "הקריטריונים קשיחים ומוגדרים כמכוניות בנות עד 5 שנים, מתחת ל-120,000 ק"מ, ללא פגיעות מרכב ועם בעלות מזוהה והיסטוריית טיפולים מלאה במרכזי השרות שלנו." לדבריו, רכב שיעמוד בקריטריונים אלה ויכנס לתוכנית יטופל ביסודיות, התקלות אם ישנן יתוקנו, והוא יזכה לשנת אחריות מלאה "פגוש לפגוש". תהליך דומה יתרחש עבור דגמי מיני כאשר דגמי המותגים שלא יעמדו בדרישות לא יזכו להיכלל בתכונית, יעברו השבחה מצומצמת יותר, יזכו לתג מחיר מופחת ביחס לדגמי הפרימיום סלקשן ולחצי שנת אחריות (דגמי מותגים מתחרים בטרייד-אין זוכים ל-3 חודשי אחריות).

ברק כהן, מנהל חטיבת ב.מ.וו ומיני, מעריך כי בכך הם מייתרים את כדאיות היבוא האישי עבור דגמי מותגי ב.מ.וו ומיני. "יש לנו מוקד שירות אישי 24/7, שירותי דרך ומגוון תכניות אשראי כך שכבר לא כדאי לייבא רכב משומש מחו"ל שעברו לא ידוע." אומר כהן. שמש עוד מוסיף כי כרגע הבעיה שלהם היא להשיג כלי רכב משומשים של המותג בלי קשר אם הם מתאימים לדרישות התוכנית. לדבריו בעקבות המהפך שבצעו, 70% מלקוחות החברה של השנה שחלפה הם לקוחות חדשים.