פרארי פינינפארינה סרג'יו קונספט, ז'נבה 2013
סרג'יו פינינפארינה, בנו של מייסד סדנת העיצוב האיטלקית המפורסמת (ואולי אפילו המפורסמת בעולם), נפטר בשנה שעברה. עבור רבים בעולם הרכב היה זה יום אבל, שכן המעצב האגדי היה אחראי לכמה מכוניות אייקוניות במיוחד, כמו פיאט 124 ספיידר ופרארי F40. לפינינפארינה קשר הדוק עם הקונצרן האיטלקי כאשר פרארי היא הלקוחה הכי מפורסמת שלה. לדעת רבים, אלו גם המכוניות הכי יפות שעיצבה החברה, ומהיפות בהיסטוריה – כמו פרארי דינו וה-275 המפורסמות, או פרארי FF ו-F12 ברלינטה העכשוויות.
מדי שנה מגיעה הסדנה לתערוכה ז'נבה עם מכונית מרהיבה, על כן לא מפתיע לגלות שכך קרה גם השנה במיוחד לאור העובדה שהסדנה נמצאת בצמיחה. ההבדל הוא שהפעם, מכונית התצוגה נבנתה כמחווה לבעל הבית שנפטר. ככזו היא נושאת את שמו – פינינפארינה סרג'יו – ומבוססת על דגם של פרארי (כמתבקש כמובן).

הסרג'יו (Sergio) מבוססת על השלדה של פרארי 458 ספיידר, וכמוה מגיעה עם מנוע ה-V8 בנפח 4.5 ליטר. המנוע מפיק 570 כ"ס ומספיק כאן, עם דיאטה של כ-150 ק"ג ביחס למקור, להאיץ את המכונית ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות בדרך לכ-320 קמ"ש מירביים.
אבל אלה הפרטים שנמצאים בשוליים, בכל זאת, מדובר במכונית קונספט של פינינפארינה ומה שבאמת משנה זה העיצוב. בגדול, המטרה כאן היא לשלב אלמנטים קלאסיים מימי הזוהר של שנות ה-60' עם שפת העיצוב המודרנית של היום. מוסיפים לזה קמצוץ של טכנולוגיה וניסיוניות (אקספרמנטליות, כן?) ומקבלים את המכונה המרשימה שלפניכם. יש לה פרונט אופייני-משהו אך קשה לעיכול, כשהקווים הצידיים והעובדה שהיא נעדרת שמשה קידמית, מקנים את הרושם שהיא נוסעת הפוך. המחסור בשמשה קדמית מתאפשר בזכות המאגיה השחורה שנקראת אווירודינאמיקה, אשר בעזרת מסיט אוויר (דפלקטור) – מסיטה את האוויר מעבר לראשם של הנוסעים. מהתמונות שפרסמה החברה עולה כי אלה, על אף "השמשה המדומה", נדרשים בחבישת קסדה בכל מקרה.
מאחור שומרת המכונית על מראה כמעט סולידי ולמען האמת – נאה בהחלט, ולא היינו מתנגדים אם אחוריה החדשים של הקליפורניה הבאה ייראו כך.
פנים המכונית לא סתם סולידי, אלא כמעט זהה לזה של ה-458. הסיבה לכך נטועה ברצון לשמור על שימושיותה של המכונית.

פרארי סרג'יו קונספט הוצגה, כאמור, בתערוכת ז'נבה שסגרה את שעריה בסוף השבוע והשאירה טעם של עוד – עד השנה הבאה. מה ש(כמעט)בטוח, זה שפינינפארינה תהיה שם.