לרגל חגיגות 30 שנה לפתיחת המרכז לעיצוב ומחקר בעיר קמביאנו, הציגה הסדנה בתערוכת ז'נבה 2012 מכונית תצוגה הנושאת את שם העיר
פינינפארינה, סדנת העיצוב הוותיקה ממילאנו, חוזרת לרווחיות ב-2012. זאת לאחר תקופה לא קלה שעברה החברה שייסד באטיסטה פינינפארינה (Battista "Pinin" Farina) ב-1930. שינויים באקלים תעשיית הרכב, כמו גם משברים פנימיים ניהוליים בדמות פטירתו בטרם עת של ראש החברה אנדראה פינינפארינה (נכדו של המייסד), בתאונת קטנוע טראגית ב-2008, הביאו את החברה לקשיים ולמעשה מ-2004 רושמת החברה הפסדים. אבל, ברבעון הראשון של 2012, מציגה החברה בניצוחו של פאולו, אחיו הצעיר של אנדראה, נתונים מעודדים.
על-פי הודעת החברה, חיובים כספיים נמוכים בשל רה-ארגון שעברה החברה, פריסת חובות מחודשת (כ-182.6 מיליון יורו עד 2018 במקום 2015 שנחתמה באפריל), כמו גם התרחבות פעילותה בשוק הסיני, הביאו את החברה לראשונה מזה חמש שנים לחזרה לרווחיות. בפינינפארינה מציגים גידול בהכנסות מ-13.4 מיליון יורו ברבעון הראשון אשתקד ל-15.7 מיליון יורו ברבעון הראשון השנה. במקביל באותה התקופה, הפסדי החברה צומצמו מ-6.5 מיליון יורו ל-3.1 יורו. עוד הוסיפו בחברה כי הם צופים ב-2012 הפסד תפעולי, אך במקביל מעריכים כי את השנה יסיימו ברווח בין היתר בשל הכנסה חד-פעמי בסכום של כ-45 מיליון יורו (עליהן לא פירטו). פאולו פינינפארינה, ממשיך השושלת האיטלקית, אמר שבכך "הוסר האיום על עתיד החברה."
פינינפארינה חוזרת להרוויח
צילום: מנהל
באטיסטה פינינפארינה, מייסד הסדנה
לאורך השנים עבדה הסדנה עם מגוון רחב של יצרניות רכב, ביניהן: פרארי, מזראטי, אלפא רומיאו, רולס-רויס, יגואר, וולוו וקאדילק. היא מעסיקה כ-3,000 עובדים במרכזי הפיתוח באירופה ובאסיה (סין) והשווקים הגדולים ביותר עבורה הם הגרמני והסיני עם נתח של כ-35% מהכנסות החברה כל אחד והשוק הביתי האיטלקי עם כ-20%. להערכת סילביו פייטרו אנגורי (Angori), מנכ"ל החברה, עד סוף 2012 השוק הסיני יהפוך לשוק הגדול ביותר של פינינפארינה.