אילת. חם. מחייכים, אך זו אינה חוכמה, החיוך לא ירד עוד מהרגע בו תקפנו את הירידות בכביש 25 בדרך לערבה. כ-200 ק"מ של כביש הערבה אפשרו להרהר על כך שבשנה שעברה הוכרז בקולי קולות שמחפשים את נהג המרוצים של ישראל, וכי תחרות הפורמולה רנו הראשונה בישראל תפתח פתח לבאות. יומיים אחרי המחשבה הזו אפשר לסכם כי בהחלט היה שם אירוע מוטורי והייתה שם גם תחרות, רק לא באירוע המרכזי. כי גם הפעם מכוניות הפורמולה נסעו במסלול קצר מדי עם הוראות האוסרות עליהם לעקוף, מלבד בקטע אחד או שניים. מאוד מאכזב, במיוחד שתחרות הקארטינג, שבתפיסה הייתה אירוע משלים, סיפקה את כל מה שהיה חסר בפורמולה רנו: עקיפות, כאסח, נהיגה במגבלות, אתם יודעים – כמו שמרוץ אמיתי צריך להיות. כאחד שהגיע מהתחום הזה, יכול אני לספר שבקארטינג לא יוותרו על המיקום במרוץ. שם יעדיפו לגדוע את הגפיים העליונות ולא לוותר. אולי הגזמתי מעט, אך זה לא רחוק מזה. רחוק הרבה פחות מלקרוא לתצוגת הראווה של הפורמולה רנו כמרוץ. לצד הקארטינג נערכו השנה לא מעט תחרויות מקטגוריות שונות: דראג, ג'ימקאנה, טורינג קאר (שם מוזר למירוץ מכוניות ראלי עם צמיגי כביש), דריפטים ומרוצי אופנועים – סופר מוטו וכביש.
הצופים והארגון
כבר ביום חמישי, יום האימונים, החל הקהל מטפטף עצמו ליציעים, אם כי לא בכמות מרשימה. דווקא מאוחר בערב, כאשר במתחם הפורמולה כל המתחרים מלבד הדראג עלו למקום לינתם, החל הקהל לתפוס מקום בטריבונה, צועק ומריע בקולי קולות. רגע בו אתה מבין שלמרות שהענף הינו הפחות מוערך, הוא עדיין המעניין ביותר, הרי בדיוק כמו באולימפיאדה, שם האירוע המרכזי הינו האדם המהיר ביותר, כאן רוצים לדעת מיהי המכונית המהירה ביותר. דבר הגורם לכל העוסקים בענף לחייך, שכן התחושה מבחינתם הייתה שהמארגנים לא ממש "סופרים אותם" באירוע הזה.
הבחור עם האייפד
הסופ"ש הזה העניק לא מעט רגעי הומור. כולם הוזמנו ל"מסיבה עם נהגי המרוץ", כך הודבקו כרוזים ברחבי העיר אילת. אז הגענו לראות. לא היה שם אף נצר למין הנשי, ורק חלק קטן מנהגי המירוץ בעיקר חבר'ה מהדראג. אבל מי בכלל רוצה ללגום בירה עם גברים על עקבים.
רגע מצחיק אחר היה דווקא על הטריבונות; תכנון לקוי של היציע, גרם לכך שאף אחד לא יכול היה לראות מה מתרחש בקצה. מה עושה הקהל ברגע שכזה? קם על רגליו. אז כולם עמדו וכולם הסתירו לכולם. במיאוצי הדראג, כשלא ניתן היה לראות את הזינוק ואת ההמשך, נמצא מישהו עם יוזמה: זה לקח את האייפד שברשותו והראה לכולם מה מתרחש על המסלול. לא פחות מצחיק היה לראות את הקהל מכוון אותו לסובב את המסך בכדי שיוכלו גם הם לראות. אני אמנם לא בדקתי זאת, אבל להערכתי זה המסך הקטן בעולם עליו הוקרן מירוץ בזמן אמת.

אז מה היה לנו שם?
להוא התפרקה תיבת ההילוכים, לזה הדיפרנציאל, לאחד התחמם הרכב ולאחר בדיוק כמו במערכון – הלך מיכל שמן הברקס. ממש מרשים היה לראות את המתחרים מתקנים את המכוניות בזמן אפס בכדי להיות מוכנים לסבב הבא. מלבד מכונית פורמולה רנו שכתוצאה ממפגש לא נעים עם הגדר מצאה עצמה מפורקת, כל השאר חזרו בשלום וסיפקו הנאה רבה לקהל וכבוד לענף בו התחרו.
פורמולה ישראל
מתחילים
1 נדב ירון
2 איתמר יטיב
3 עידו יודובסקי

נשים
1 נועה אלישע
2 לירון בן ארי
3 דינה איילון

מקצוענים
1 לאון טאובס
2 סימון אלישקוב
3 אביב קדשאי

גימקאנה
4X2

1 מוטי נתן
2 גנדי סוביציאן
3 לאון טאובס

4X4
1 שירן ששון
2 פיני אלישקוב
3 קובי שקורי

דראג
הנעה קדמית
1 אמיר שמולי
2 בר ברוך
3 שרדי מזרייב

הנעה אחורית
1 מומי לוי
2 דני פיסטניר
3 עופר נדן

4X4
1 מיכאל רייכלין
2 רמי שומלי
3 יוסי הרשקו

N GROUP (טורינג קאר)
1 ניר בן ארי
2 חוסם אבדאל הדי
3 ויקטור קוחוניצקי

WRX CUP
1 מישל גדז'
2 שי שמעוני
3 פאדי גאבר

דריפטים
1 אולג וסילקוב
2 רפי מזרחי
3 דני אברמוב

סופר בייק
GP2 מ-500 סמ"ק (יום שישי)
1 יוגב הרוש
2 חן אביוב
3 ניסים רומני

GP1 עד 500 סמ"ק (יום שישי)
1 ליעד לב
2 חיים זנגברג
3 עירן ארצדי

GP2 מ-500 סמ"ק (יום שבת)
1 יוגב הרוש
2 אבישי חסון
3 חן אביוב

GP1 עד 500 סמ"ק (יום שישי)
1 חיים זנגברג
2 עירן ארצדי
3 ניב בלחסן

קארטינג
125 סמ"ק
1 רן רינקר
2 אדר מלמד
3 איליי קנובסקי

ימאהה
1 עמית פוקס
2 אבי מייזליש
3 טלוייסמן

125 סמ"ק
1 איליי קנובסקי
2 אדר מלמד
3 אוהד שריקי

ימאהה
1 מיכאל שרלינג
2 עמית פוקס
3 טל וייסמן