טויוטה FT-86 'אופן' קונספטצמד התאומות טויוטה GT86 וסובארו BRZ צברו פופולריות גבוהה למדי בשנתן הראשונה. הצעד המתבקש הבא, היה להתמודד ישירות מול מכונית מרגשת אחרת מזה שנים – מאזדה MX5. בדיוק לפני חודש נחשפנו לראשונה לרצון (הברור) של טויוטה לייצר גרסה פתוחת-גג ל-GT-86 הספורטיבית. אז היה זה רק איור, אבל כעת אנחנו זוכים לראות את מכונית הקונספט במלוא תפארתה. קונספט, אגב, כי ככה טויוטה קוראת לזה, והיא רוצה לבחון את תגובות הקהל בתערוכת ז'נבה – שם היא תציג את ה-FT-86 אופן (Open) קונספט. אבל לפני שנרד לפרטים נקדים ונאמר שחוץ מרעיון בשל, גם המכונית נראית מוכנה לייצור ואנחנו מתערבים שעוד השנה נזכה לראות גרסת ייצור על הכבישים. ומה לגבי כבישי ארצנו? כבר לא בטוח, ותלוי במחיר.

מאחר והשינוי העיקרי כאן הוא הגג הנפתח, נתחיל ונתמקד בו. טויוטה בחרה ללכת על גג בד, שמתקפל מאחורי המושבים האחוריים הקבועים (שקיימים כמובן גם ב-GT86). זאת במטרה לפגוע כמה שפחות בנפח תא המטען. התוצאה, כפי שאתם רואים, נאה למדי עם פרופורציות טובות ומינימום פגיעה בעיצוב המכונית.
בכל הנוגע לשלמות המבנית, שנוטה להיפגע במכוניות ללא גג, טויוטה אומרת כי היא חשבה על כך עוד בפיתוח גרסת ה-GT86 הסגורה. עם זאת מודה היצרנית, שיש עדיין מה לבדוק ולחקור בנוגע לקשיחות המרכב וכמובן גם ביצועים.

מתחת למכסה המנוע שוכנת אותה יחידת כוח שנמצאת ב-GT-86 וב-BRZ של סובארו. מנוע הבוקסר בנפח 2.0 ליטר מספק גם כאן 200 כ"ס המועברים לגלגלים האחוריים בעזרתה של תיבת 6 הילוכים ידנית (אין התייחסות לתיבה אוטומטית). במכונית הקופה זה התגלה כנוסחה מוצלחת למדי של הנאה מנהיגה, והמשימה של טויוטה ושל סובארו (שניתן להניח שתחלוק את הגרסה הפתוחה גם כן) היא למעשה לשמר את היכולות על הכביש מבלי לפגוע יותר מדי בכיסם של הלקוחות.