קיה פרובו קונספט
בתחילת השנה הציגה קיה איור של רכב קונספט חדש שהוגדר ע"י היצרנית כ"קונספט אורבני". כעת משדלתות התערוכה נפתחו, חושפת היצרנית את המכונית החדשה במלוא הדרה.

היא עונה לשם קיה פרובו (Provo), והיא כפי שעיניכם הרואות, סופרמיני מסוגננת שרומזת על העתיד לבוא. על-אף שקיה אינה אומרת זאת במפורש, מכונית הקונספט הזו מתוכננת להגיע לייצור סדרתי. לא בטוח שכך היא תראה, אבל המתחרות שבכוונת נראות היטב: מיני, סיטרואן DS והמתחרה החדשה לסגמנט, אופל אדם.

ממדיה של המכונית תואמים את אלה של המתחרות: אורך של 388 ס"מ, רוחב של 177 ס"מ, גובה של 135 ס"מ ובסיס גלגלים של 253 ס"מ. היא אמנם נועלת חישוקי 19 אינץ' עצומים, גומי בחתך מופרך (225/40) ומתהדרת בפנסים קדמיים המכילים לא פחות מ-850 נורות לד זעירות (לכל פנס) הניתנים לתכנות, אך אין מה לצפות להם בגרסה הסדרתית. מצד שני כן הינו מהמרים על סכמת הצביעה הייחודית והאישית שכל-כך אופיינית למתחרות.
קיה פרובו: התשובה של קיה למיני ו-DS (וידאו)
צילום: ניצן אביבי, יצרנית

תא הנוסעים מוגדר כ-2+2 ומתפאר בזוג מושבים המחוברים יחדיו, דשבורד המורכב מיציקה אחת של סיבי פחמן ולוח מחוונים דיגיטלי המשתנה בהתאם למצב הנהיגה. במצב 'נורמל' לוח המחוונים יציג לנהג את מד המהירות, מד סל"ד ומערכת הניווט. במצב 'קרוז' מערכת הניווט תזכה לקבל את הבמה המרכזית והספידומטר יוקטן. ובמצב 'מסלול' מד הסל"ד יוצג במרכז כשלצידו, תוואי מסלול המרוץ וטיימר להצגת הזמנים לכל הקפה.
מסך נוסף במרכז הקונסולה, אחראי על מערכת הבידור, מידע ובקרת האקלים.

לפרובו הנעת כלאיים המשלבת את מנוע הטורבו-בנזין המוכר של קונצרן יונדאי-קיה (1.6 ליטר, 204 כ"ס, המשרת בין היתר את הוולוסטר והפרו סיד GT) לבין מנוע חשמלי המפיק 45 כ"ס. מנוע הבנזין מניע את הגלגלים הקדמיים דרך תיבת DCT (אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים) בעלת 7 מהירויות, ובכך רומזת היצרנית שתיבה שכזו נמצאת בדרך. המנוע החשמלי לעומת זאת מניע את הגלגלים האחוריים וגם מאפשר תנועה ללא בנזין – אם כי קיה אינה מגבה דבר במספרים.