מיני קופר 2025

מיני קופר 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    בספטמבר 2023 הוצגה מיני קופר E – חשמלית מהיסוד המיוצרת בסין עם רצפה ייעודית ורק בשלוש דלתות – ואילו בפברואר 2024 הציגה מיני את קופר החדשה עם מנוע בנזין ובשתי גרסאות המרכב, 3 ו-5 דלתות.

    גרסת הבנזין מתבססת כקודמה על רצפת ההנעה הקדמית המשרתת גם דגמים של ב.מ.וו. בסיס הגלגלים, 256.7 ס"מ, ללא שינוי ביחס לדור היוצא והממדים קרובים מאוד.

    נפח תא המטען 275 ליטרים (210 ל' ב-3 דל') והמשקל 1355 ק"ג.

     

    מיני קופר מוצעת בישראל בשתי גרסאות מרכב (שלוש וחמש דלתות), בשתי גרסאות מנוע בנזין, ובכולן תיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים וההנעה קדמית.

    בגרסת C מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר 3 צילינדרים המייצר 156 כ"ס ו-23.4 קג"מ.

    בגרסת S מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 204 כ"ס ו-30.6 קג"מ.

    בנובמבר 2024 הצטרפה להיצע גרסת JCW הספורטיבית. גרסה זו מוצעת רק במרכב 3 דלתות וכוללת מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 231 כ"ס ו-38.7 קג"מ. מערך מכלולי השלדה ב-JCW כולל בולמים אדפטיביים בכיול ספורטיבי ובלמים משופרים.

     

    המיני החשמלית מוצעת בשתי גרסאות: גרסת E לה מנוע חשמלי יחיד המפיק 184 כ"ס ו-29.6 קג"מ. טווח הנסיעה עומד על 300 ק"מ הודות לסוללת 40.7 קוט"ש ברוטו.

    טעינה ביתית עד הספק 11 ק"ו וטעינה מהירה עד 75 ק"ו. גרסת SE מציעה מנוע חזק יותר – 218 כ"ס, 33.6 קג"מ. בנוסף, לגרסה זו סוללה גדולה יותר – 54.2 קוט"ש – לטווח של 390 ק"מ.

    הספק הטעינה המהירה גבוה יותר: עד 95 ק"ו.

  • עיצוב ונוכחות

    נדרש מעט זמן כדי להסתגל לעיצוב המחודש. היא יפה, והיא נראית כמו מיני, וזה ברור. ובכל זאת, משהו בפרופורציות עם החרטום הארוך שהוגבה קלות, החזית הספרטנית מבעבר והשינוי הגדול בחלק האחורי יוצרים מראה נקי אך בוטה יותר.
  • תא נוסעים ומטען

    השינוי בסביבת הנהג משמעותי הרבה יותר. בהשראת המקור חזרו אנשי המותג לצג עגול יחיד במרכז והמחוונים מאחורי ההגה בוטלו. הצג העגול, שגודלו 9.4 אינץ', נראה ברכב הקטן ממש ענק.

    סביבת הנהג שמקיפה אותו עטויה אריגים המכסים פלסטיק קשוח. הכיוון המינימליסטי יוצר בעיות תפעוליות שפוגמות בחוויית הנהיגה והנדסת האנוש ממש לא מוצלחת. חלק גדול מהבעיה היא ההתעקשות שמסך אחד יאכלס הן את המחוונים והן את מערך השליטה.

    תפעול גג הזכוכית נוח אך הכיסוי דקיק ויש להקפיד לסגור אותו ידנית (בגרסת הבנזין). כניסה דורשת רכינה והסתגלות קלה לתנוחת הנהיגה הנמוכה יחסית.

     

    המושבים נראים נהדר, והם נוחים. מה שקצת מפריע היא הראות לאחור ולפנים - עניין די קבוע במיני לדורותיה. המושב האחורי נראה דחוק והכניסה אינה קלה, אך יש שם מקום סביר לשניים גם אם האווירה בהחלט אינטימית וחבל שאין פתחי מיזוג.

    תא המטען קטנטן, לרצפה יש שני גבהים ומתחת לה נמצא תא שימושי.

  • מנוע וביצועים

    בגרסת הבנזין, כבר עם ההתנעה ותחילת התנועה ברור שהמיני הזאת משמרת תכונה חיונית מאוד, שהתפוגגה בהרבה מאוד דגמים אחרים: זה רכב חי.

    קופר S נמרצת בתגובות, מעניקה הרגשה שיש בה מעין שובבות המוצאת ביטוי גם בתנועה העירונית, מביאה חיוך גם במקומות שכבר שכחנו שאפשר.

    לחיצה מעט חזקה על המצערת מביאה לתגובה נמרצת של יחידת הכוח, והורדת התפוקה לכביש יעילה גם בכבישים חלקלקים.

    למנוע גם אופי מאוד נעים המשלב זמינות כוח טובה בסל"ד ביניים וגם כישורי טיפוס לסל"ד גבוה. פעולת התיבה הדו-מצמדית, שאינה זריזה במיוחד, נעימה ולפרקים קשה לחשוד שאינה אוטומטית פלנטרית.

    לגרסת SE החשמלית ביצועים מעולים, אך הצליל המלאכותי (שניתן לכיבוי) בהחלט מוגזם. הורדת הכוח לכביש בעייתית יותר על אספלט רטוב.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    בקופר S שנבחנה, למרות הקצב המהיר צריכת הדלק הפתיעה עם 11.3 ק"מ/ל' ביום המבחן המאומץ, 14-15 ק"מ/ל' בקצב נינוח.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      16.1 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      13 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      44 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      6
  • נוחות והתנהגות

    כוחה של מיני היה תמיד בפניות. שהרי במכונה כזאת מה שהכי חשוב אינם הביצועים בקו ישר, אלא היכולת בפיתולים והתחושה המועברת לנהג. בכניסה לפנייה המרכב מרוסן היטב וללא רכינה מורגשת, והמיני חדה וזריזה.

     

    הבסיס הוא עבודת מתלים טובה וזה מצוין, וההמשך הוא בתגובה נכונה להרפיית מצערת וזה כיף. כמו תמיד במיני, התגובה להפניית ההגה מיידית.

    בעבר ההגה אומנם היה יותר כבד ויותר תקשורתי, ועדיין הוא מהטובים שבנמצא בימינו. פחות מרשימים הם הבלמים בגרסת הבנזין. יש בפירוש שיפור בהחלטיות וביציבות בבלימה ביחס לדור היוצא, ועדיין פה ושם חשנו דרך הדוושה חריקות ותחושות רעד קלות. אותו כיול מתלים שנועד להעניק למיני כישורים דינמיים מהנים, אינו מכוון אותם לשירותי נוחות מופלגים.

     

    עם זאת, ולמרות נוקשות מובנית, נוחות הנסיעה העירונית סבירה. כמו ברוב המכוניות, הנוחות משתפרת כלל שעולה המהירות, אך רעשי הרוח והכביש בולטים. גרסת SE החשמלית מתנהגת היטב, אך אינה מהנה ועולצת כמו גרסת הבנזין. הבלמים טובים ביחס למקובל ברכב חשמלי.

  • תמורה למחיר

    המיני החדשה, בדומה לקודמותיה, מאוד יקרה. אבל יצרנים של מותגי יוקרה נוטשים את המכוניות הקטנות ועוד יותר את הספורטיביות שבהן, וכיום מיני כמעט לבד וללא מתחרים בנישה הזו. כך שמי שמחפש הנאה מנהיגה במרכב שיקי ויכול להרשות לעצמו - יקבל כאן תמורה טובה.
  • גרסאות ורמות גימור

    מיני קופר מוצעת עם אותם מנועים ורמות גימור בשתי גרסאות המרכב - 3 ו-5 דלתות.

    גרסת 1.5 ליטר ו-E מוצעות ברמת גימור 'קלאסיק' ובזו חישוקי "16, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.

    ברמת האבזור 'פייבוריט' מתווספים תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "17, מפתח חכם (סטנדרט בחשמלית), מושבי ספורט, פריטי עיצוב ספורטיבי בחוץ ובפנים, גימור וריפוד מהודרים יותר בתא הנוסעים ועוד.

    גרסת 2.0 ליטר ו-SE מוצעות רק ברמת גימור 'פייבוריט' ומוסיפות חישוקי "18, גג זכוכית, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, עיסוי במושב הנהג ועוד.

    גרסת JCW מוצעת ברמת האבזור 'טק' – ובמפרט: תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "18, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים ועיסוי במושב הנהג, תצוגה עילית, גלגל הגה ייחודי, פקדי הילוכים מאחורי ההגה, מערכת שמע משודרגת ועוד.

  • בטיחות

    מיני קופר נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP וזכתה לציון של 5 כוכבים, עם 83% בהגנה על מבוגרים, 82% בהגנת ילדים, 81% בהגנת הולכי רגל ו-77% על מערכות בטיחות ותפקודן. 

    במערכות הבטיחות בכל הגרסאות: תיקון סטייה, בלימה אוטונומית, ניטור היקפי של שטחים מתים; בקופר S, SE וברמת גימור 'פייבוריט' גם בקרת שיוט אדפטיבית.

  • טווח נסיעה

    הצריכה במבחן הדרכים לגרסת SE החשמלית הייתה נאה: 6.5-6.7 ק"מ/קוט"ש בקצב התנועה, לטווח בפועל של 320-330 ק"מ; לא מצטיין, אך מקובל.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    מיני קופר ייחודית, מהנה ומאוד יקרה.

מיני קופר שאלות ותשובות

מחיר מיני קופר מתחיל מ-214,900 שקלים לדגם החשמלי קופר E ברמת גימור קלאסיק והחל מ-209,000 שקלים לגרסת הבנזין
מיני קופר מוצעת עם 3 ו-5 דלתות, בגרסה חשמלית ובגרסת בנזין בשתי רמת גימור: 'קלאסיק', ו'פייבוריט'. בנוסף קיימת גרסת JCW ברמת גימור 'טק'.
המחיר כולל אחריות 3 שנים, מערכות בטיחות מתקדמות, ומגוון רחב של אבזור סטנדרטי כמו בקרת אקלים, מערכת מולטימדיה מתקדמת, פנסי לד ועוד.
ההנחות משתנות לפי תקופות והיצע. מומלץ לבקש הצעת מחיר מהמועמד הרשמי ולבדוק מבצעים עונתיים, כולל תמיכה ממשלתית לרכבים חשמליים.
החזר חודשי מתחיל מ-1,679 שקלים לחודש בתנאי מימון אטרקטיביים (6.9% ריבית, מקדמה 25%). הסכום מותנה באישור מימון ובתנאי העסקה הספציפיים.
הפרש המחיר E ל-SE הוא 20,000 שקלים. תמורתם מקבלים ביצועים חזקים יותר, טווח גדול יותר ועוד אבזור.
מיני קופר הנוכחית טרם נבדקה במבחני Euro NCAP.
המיני כוללת מערכת בלימה אוטונומית בם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי של שטחים מתים וחיישני לחץ אוויר. ברמת גימור 'פייבוריט' ובגרסאות קופר החשמליות גם בקרת שיוט אדפטיבית.
כן, המיני מצוידת בעיגוני ISOFIX להתקנת מושבי בטיחות, אפשרות לביטול כרית האוויר הקדמית, ומערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית שכוללת זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים.
המערכת פועלת במהירויות עירוניות ובין-עירוניות, מזהה רכבים, הולכי רגל ורוכבי אופניים, ומפעילה בלימה אוטומטית למניעת התנגשות או הפחתת חומרתה.
המערכת מזהה רכבים בשטח המת באמצעות חיישנים ומתריעה באור במראות הצד. במיני יש גם היגוי אקטיבי שמתקן את מסלול הרכב אם היוצא מהנתיב מבלי להפעיל את האיתות.
צריכת הדלק האמיתי צפויה להיות סביב 14-15 ק"מ לליטר.
הדגם החשמלי הוא החסכוני ביותר עם צריכה של 147 וואט לק״מ וללא צריכת דלק. מבין דגמי הבנזין, הגרסה הבסיסית היא החסכונית ביותר עם נתון רשמי של 6.3 ליטר ל-100 ק"מ.
היצרן מצהיר על 390 ק"מ במיני החשמלית בגרסת SE. בפועל במבחן של אוטו השיגה המכונית טווח של 330-320 ק"מ.
עלות הטעינה תלוייה בתעריף החשמל. בטעינה ביתית בתעריף רגיל, טעינה מלאה עולה כ-25-35 שקלים. בעמדות טעינה מהירה העלות גבוהה יותר - כ-80-120 שקלים.
טעינה ביתית AC (11 קילוואט) מלאה מ-0 ל-100% לוקחת 4.5 שעות בגרסת E ו-5:25 שעות בגרסת ה-SE. טעינה מהירה DC (95 קילוואט) לוקחת כ-30 דקות להטענה מ-10% ל-80% בכל אחת מהגרסאות החשמליות
במיני קופר זמינים שני סוגי מנועים: בגרסה החשמלית מנוע בהספק 184 כ"ס או 218 כ"ס. בגרסת הבנזין מנועי טורבו בנפח 1.5 ליטר, 156 כ"ס, בנפח 2.0 ליטר 204 כ"ס, ובגרסת JCW, בנפח 2.0 ליטר 231 כ"ס.
התאוצה משתנה בהתאם לגרסאות: בגרסאות החשמליות בין 7.3 ל-6.7 שניות ובגרסאות הבנזין בין 8.0 ל-6.1 שניות.
המהירות משתנה בהתאם לגרסאות: בחשמליות בין 160 ל-170 קמ"ש ובגרסאות הבנזין בין 225 ל-250 קמ"ש.
המיני מציעה חוויית נהיגה ספורטיבית וזריזה, עם היגוי מדויק והתנהגות יציבה בפניות. על אף השנים והעליה בממדים ובמשקל מיני שמרה על האופי הספורטיבי המוכר.
קופר E מציעה 184 כ"ס, מומנט של 29.6 קג"מ, סוללה של 40.7 קוט"ש לטווח של 323 ק"מ. קופר SE מציעה 218 כ"ס מומנט של 33.6 קג"מ, סוללה של 54.2 קוט"ש לטווח של 398 ק"מ. ה-SE גם זריזה ומאובזרת יותר.
מיני קופר מוצע ב-3 ו-5 דלתות. בתצורת ה-5 דלתות הממדים הם: אורך 3858 מ"מ, רוחב 1756 מ"מ, גובה 1460 מ"מ ובסיס גלגלים של 2526 מ"מ
תא המטען בדגם החשמלי הוא 210 ליטר, קטן יחסית בגלל מיקום הסוללה. בדגמי הבנזין תא המטען גדול יותר ומציע נפח של 210 ליטר בתצורת ה-3 דלתות ו-275 בתצורת ה-5 דלתות.
מיני בתצורת 3 דלתות מיועדת ל-4 נוסעים, ובתצורת 5 דלתות מציעה מקום ל-5 נוסעים, אם כי יהיה מאוד צפוף במושב האחורי.
המושבים נוחים לנסיעות ארוכות כשהקדמיים מציעים תמיכה טובה. כיול המתלים נועד להעניק למיני כישורים דינמיים מהנים, ולכן הוא מעט קשיח. למרות הקשיחות נוחות הנסיעה העירונית סבירה, ומשתפרת כלל שעולה המהירות, אך רעשי הרוח והכביש בולטים.
המיני מצוידת במסך מגע עגול OLED בגודל "9.4.קוטר מערכת ניווט מובנית, תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, דיבורית בלוטות' ומערכת שמע עם 6 רמקולים.
לא, אין חיבור אינטרנט מובנה. החיבוריות מתבססת על חיבור הסמארטפון דרך Apple CarPlay או Android Auto.
המיני כוללת מערכת חנייה אוטומטית שסוקרת מקומות חנייה מתאימים ומסייעת בתמרון החנייה. המערכת פועלת במהירויות נמוכות ומשתמשת בחיישנים היקפיים.
המיני כוללת בלימה אוטונומית,, מערכת שמירה על נתיב, בורר מצבי נהיגה, חיישני חנייה היקפיים, מצלמת רוורס ומערכות התרעה מתקדמות נוספות.
המיני כוללת בורר מצבי נהיגה שמאפשר בחירה בין מצביאקו, נוחות וספורט. כל מצב משנה את תגובת המנוע וההיגוי לחוויית נהיגה מותאמת.
המיני מציעה אופי נהיגה ספורטיבי ועיצוב ייחודי יותר, בעוד אודי A1 מציעה מרחב פנימי גדול יותר ותא מטען גדול יותר.
המיני מציעה חוויית נהיגה מעניינת יותר ועיצוב ייחודי, אך הפולו מעשית יותר עם מרחב גדול יותר ועלויות תחזוקה נמוכות יותר.
המיני מציעה ביצועים טובים יותר, וממדים גדולים יותר. הפיאט 500 זולה יותר
שני הדגמים משתייכים לקבוצת ב.מ.וו וחולקים טכנולוגיות. המיני מציעה אופי ייחודי ועיצוב בולט יותר, בעוד ה-1 סדרה מעשית יותר עם מרחב גדול יותר.
ברמת גימור 'קלאסיק' חישוקי "16, בקרת אקלים מפוצלת, חימום לגלגל ההגה, ועוד. ברמת אבזור 'פייבוריט' מתווספים תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "17, מפתח חכם (סטנדרט בחשמלית), מושבי ספורט, פריטי עיצוב ספורטיבי בחוץ ובפנים, גימור וריפוד מהודרים יותר בתא הנוסעים ועוד. גרסת 2.0 ליטר ובחשמלית בגרסת SE שמוצעות רק ברמת גימור 'פייבוריט' ומוסיפות חישוקי "18, גג זכוכית, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, עיסוי במושב הנהג ועוד. גרסת JCW מוצעת ברמת האבזור 'טק' – ובמפרט: תאורת לד אדפטיבית, תצוגה עילית, חימום מושבים קדמיים, גלגל הגה ייחודי, פקדי הילוכים מאחורי ההגה, מערכת שמע משודרגת ועוד.
חימום מושבים קיים רק בגרסת JCW. ביתר הגרסאות ורמות הגימור נמצא חימום גלגל הגה.
איכות הרכבה טובה עם חומרים איכותיים בתא הנוסעים, גימורים מעוצבים בסגנון המיני הייחודי ותחושת איכות גבוהה. קיימות שיפורים משמעותיים לעומת הדור הקודם.
המיני כוללת גג שמש פנורמי נפתח שמשתרע על פני רוב שטח הגג, מה שמעניק תחושת מרחב ואור טבעי בתא הנוסעים.
עלויות התחזוקה של המיני גבוהות יחסית לעומת מתחרות. טיפול תקופתי עולה כ-1,000-1,500 שקלים. הדגמים החשמליים דורשים פחות תחזוקה - בעיקר בדיקת בלמים וצמיגים.
מיני מציעה אחריות יצרן של 3 שנים ללא הגבלת קילומטרז'. על הסוללה בדגמים החשמליים יש אחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ.

מיני קופר מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

מיני קופר השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • ` on
    מיני קופר
    מיני קופר C אוט' (דור חדש), 1.5 ל' טורבו, 3 דל', Classic
    הספק כוח סוס 156
    מחיר מחירון ₪209000
  • אודי A1
    אודי A1 30 TFSI ספורטבק, אוט', 1.0 ל' טורבו
    הספק כוח סוס 110
    מחיר מחירון ₪183300
  • electric.svg
    DS DS3
    DS3 E-TENSE, חשמלי (156 כ"ס), Rivoli
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 395
    מחיר מחירון ₪218990

חוות דעת גולשים על מיני קופר

4.7/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (3)

הנאת נהיגה

5

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

4.3

מרווח ישיבה

4.3

תא המטען

4.3

יש לכם מיני קופר? כתבו חוות דעת

מיני ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.