לא מזיעים, לא מתלכלכים. רוגבי, טופ גיר סטייל
אז למה לי פוליטיקה עכשיו: הפרק הרביעי של העונה ה-19 של טופ גיר שודר השבוע והוא בסימן קיה סיד החדשה פלוס ניצבים. הסיד, או כפי שחברינו (אנחנו עדיין מחכים שהם יאשרו אותנו בפייסבוק) האנגלים אוהבים לכנותה, הסי-אפוסטרוף-די. וכן, אומרים אפוסטרוף גם בעברית, לאו דווקא בשמה של הסיד. כזכור, הדור היוצא (ועדיין נוכחי אצלנו) של המשפחתית הקוריאנית משמש את התכנית כמכונית מסלול לכוכבים ("כוכב במכונית במחיר סביר"). כעת, משנדמה שהגיע הזמן להחליפה בדור החדש, שהוצג לפני כשנה, הרגישה מערכת טופ גיר שיש צורך בסדרת מבחנים מקיפים (ואוהדים במיוחד) לסיד החדשה.

בין סדרת המבחנים המקיפים שעברה הסיד החדשה, בהצלחה יתרה יש לציין, תמצאו רלוונטיים יותר – כמו השוואה על המסלול מול הדור היוצא או הצגה של מערכת החנייה האוטומטית שתוצע כאופציה. בין שאר המבחנים תמצאו צלופח, ברוס וויליס ולסיום – משחק רוגבי עם ערב רב של קיה סורנטו וסיד. גם אם יש קצת תחושה של תוכן שיווקי בפרק – הרי אין ספק שקיה השקיעה פה כמה שקלים לפי כמות המכוניות. מצד שני, הטירוף (והמון מכוניות הרוסות) משאיר אותנו עם טעם בידורי טוב.
בינתיים, בטופ גיר קוריאה

בין לבין אנחנו זוכים גם למבחן השוואתי חשוב בין אופל אסטרה VXR (ווקסהול אצל הבריטים), פורד פוקוס ST ורנו מגאן RS. עם המגאן המרוצית (אבל הכי איטית), הפוקוס המהירה והפרקטית (אבל מנותקת) והאסטרה המהנה (אבל אסטרה), מכריז ג'רמי קלרקסון בדיסקרטיות מוחלטת שכנראה והיה לוקח את ה-VXR, שאינה משווקת כאן, הביתה.
מלבד זאת, אנחנו זוכים למבחן דרכים למכונית הספורט הראשונה של מקסיקו ולביקור חוזר של לואיס המילטון על הליאנה הישנה כי מישהו החליט שמגיע לו לנסות שוב (הם רצו בריטי בראש לוח התוצאות).

בשבוע הבא, גורסות השמועות, נזכה לראות מבחן דרכים לריינג' רובר החדש. ותיקי השבט אולי יזכרו שהמגיש בעל הטקט הבעייתי אמר בעבר שאף מכונית לא תגרום לנהגים האחרים על הכביש לשנוא אתכם כמו ריינג' רובר. בקיצור, יהיה מעניין.
ג'רמי קלרקסון וריינג' רובר, 1997