וולוו V40וולוו השיקה היום (ב') בישראל את ה-V40 החדשה, אותה פגשנו בהשקה באיטליה, כשהמטרות המסומנות שלה הן ה-A3 של אודי, מרצדס A קלאס וב.מ.וו סדרה 1, בתחום הפרימיום הקומפקטי שמתחזק. מבחינת וולוו מדובר בחידוש חשוב ביותר כיוון שעד עכשיו לא הייתה לה מכונית שמכוונת באופן ישיר וברור לתחום הזה.
וולוו V40 יוצאת לדרך עם שלושה ראשי חץ: הגרסה הרגילה, גרסת ה-R דיזיין (Design) בעלת המראה הספורטיבי יותר וחישוקי ה-17 אינץ' (לעומת 16 אינץ' ברגילה) וה-XC (קרוס קאונטרי) – גרסת פנאי מוגבהת בעלת איפור הולם שתהיה כככל הנראה החשובה בהיצע מבחינת מכירות.

המכוניות תוצענה בגרסת ה-T4 עם מנוע ה-1.6 ליטר שמספק 180 כ"ס, מה שיציב אותן באזור החזק יותר של התחום. המנוע ישודך לתיבת הפאוור-שיפט הדו-מצמדית של וולוו ויניב ביצועים נאים: 8.5 שניות ל-100 קמ"ש ו-225 קמ"ש מירביים. המחירים יחלו ב-183,000 שקלים לגרסה הרגילה, 200,000 לגרסת ה-XC ו-220,000 שקלים ל-R דיזיין. בעתיד תוצע גם גרסת T5 עם מנוע 2.0 ליטר 5 צילנדרים של וולוו אשר מייצר 213 כ"ס (6.9 שניות ל-100 קמ"ש) והיא תעלה 255,000 שקלים.
וולוו V40 בישראל: החל מ-183,000 שקלים
צילום: מנהל
וולוו V40 קרוס קאונטרי

כל המכוניות תגענה עם אבזור עשיר למדי, שיכלול לוח מחוונים מוקרן עם שלוש אפשרויות לפי אופי הנהיגה (שמשנות את מראה וסוג המחוונים), מערך שמע עם שליטה מההגה ובקרת אקלים. הן גם תוצענה עם מערך הסיטי סייפטי (City Safety) למניעת תאונה חזית-אחור בעיר שיכולה כעת לפעול מ-4 עד 50 קמ"ש. כן תוצע בתוספת של 8,000 שקלים חבילת בטיחות שתכלול זיהוי תמרורים, התראה על סטייה מהנתיב, התראת התנגשות והעברה אוטומטית מאור גבוה לנמוך. כרית האוויר המפורסמת להולכי רגל, שהוצגה לראשונה ב-V40, אינה נכללת ברשימת האבזור הסטנדרטי וניתנת לרכישה בנפרד בעלות של 8,000 שקלים. ייתכן שזו תוצע בהמשך כחלק מחבילת אבזור עתידית. כך גם המצב עם מערכת ההימנעות מפגיעה בהולכי רגל שהינה חלק מבקרת השיוט האקטיבית (תוספת המחיר למערכת טרם פורסמה).

בוולוו מצפים למכור בין 250 ל-300 מכוניות השנה, כאשר מחצית מהן תהיינה מגרסאות הקרוס קאונטרי, רבע מגרסת ה-R ורבע מהגרסה הרגילה.