פולקסווגן קרוס אפ!פולקסווגן מרחיבה את משפחת דגמי ה"כאילו שטח" שלה שנקראת קרוס (Cross) עם הצגת הקרוס אפ! שמצטרפת למשפחה שכוללת גרסאות כמו-שטח קשוחות לפולו, לגולף ולטוראן. חיצונית קשה להתבלבל בינה לבין האפ! עליה היא מבוססת. אפשר למצוא חלקי פלסטיק שחור מעל בתי הגלגלים, סביב החלונות ובפסי ההגנה של הדלתות. בנוסף, הפגוש הקדמי ומראות הצד זכו לגימור כסוף ואליהם מצטרף גגון באותו הצבע. הקרוס אפ! קיבלה הגבהה (לא צוין כמה) בהשוואה לאפ! הסטנדרטית והיא נועלת חישוקים בקוטר 16 אינץ' עם סוליות גומי במידה של 185/50.
תא הנוסעים לא נשכח ובפנים ניתן למצוא מושבים ושטיחים בגימור ייחודי לקרוס אפ!, לוח שעונים מעט שונה וגימור כרום סביב פתחי האוורור.

יחידת ההנעה מגיעה מהאפ! – בעלת 3 צילינדרים בנפח 999 סמ"ק ולה 75 כ"ס. היא משודכת לתיבת 5 הילוכים ידנית. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים בלבד ולא נמסר אם מערכת בקרת היציבות הותאמה לנהיגת שטח קלה (בעיקר שבילי כורכר).

היא תוצג תראווה בתערוכת ז'נבה הקרובה ושיווקה בגרמניה יח בחודשי הקיץ. תג מחיר עומד על 13,925 יורו (68,600 שקלים), שהם כ-1,300 יורו (כ-6,400 שקלים) יותר מאשר לאפ! מקבילה.