אין זה סוד שמכירות שברולט בישראל ירדו ב-2012, אבל עבור השנה, אנשי היבואנית מבטיחים שינוי. תחת הסיסמא "שברולט חוזרת לעניינים" הציגו אתמול (יום ד') ראשי המותג בארץ תוכנית צמיחה ואת הכלים לעשות זאת. מדובר במבחר המחודש ובראשו שלוש שחקניות המאסה: ספארק, סוניק וקרוז. הצפי לעליה נובע, כך סמכ"ל השיווק ירון גורטלר, משדרוג המוצרים ושיפור צריכת הדלק. זו סייעה לשיפור הציון הירוק שעזר לתמחור תחרותי יותר: "כמעט כולם העלו מחירים בפתיחת השנה ואנחנו החלטנו לעשות ההיפך". וכך במפגש ראשון אפשרו לנו אנשי שברולט טעימה קצרה מהדגמים המחודשים.

שלוק מספארק
שברולט ספארק הננסית הגיעה אלינו רק לפני שנתיים אבל היא כבר בת 3 וקצת, זמן מתאים למתיחת פנים. כרגיל למקצים כאלה קבלה הספארק חזית חדשה, עם יחידות תאורה מודרניות, ועדכונים גם לאחוריים שם הוחלפו הפגוש, הפנסים והספוילר. התוצאה הופכת את הספארק למכוניות בולטת ונאה יותר. אבל השינוי המהותי הוא בתא הנוסעים שם שופרו והוחלפו חומרים, נוספו גוונים, המושבים עודכנו עם ריפוד משולב דמוי עור ולרשימת האבזור נוסף חימום מושבים וחיבור USB. גם המחוונים הייחודיים שופרו קלות אבל הצג הדיגיטאלי עדיין צפוף ולא קריא ומוזר לגלות שמחשב הדרך אינו כולל אפשרות למדידת צריכת דלק!
גם מתחת לעור עברה המכונית שינויים חשובים עם שיפור בבידוד האקוסטי בחלקים רבים (זה בולט בצידו הפנימי של מכסה המנוע) ואפילו החלפת תושבות מנוע. התוצאה אכן שקטה ונעימה יותר. ובכלל הספארק מרגישה מהודקת ונכונה מבעבר. זה בולט אפילו בפרטים קטנים כמו ידית פתיחת דלת תא מטען שנוספה.
שברולט ספארק, סוניק וקרוז: נהיגת התרשמות
צילום: רונן טופלברג
הספארק היא מהחזקות שבמכוניות המיני הידניות (82 כ"ס), וכדי לחוש זאת צריך עדיין למעוך מצערת ולעלות לסל"ד גבוה ורועש. אבל תוספת חומרי הבידוד תרמו לכך שכעת העסק רועש פחות באופן משמעותי. אלה האחרונים גם עזרו לבודד יותר את רעשי הכביש, אולם הם עדיין מוחשיים יחסית.
במסגרת השינויים גם עודכן מחירה של הספארק ל-63,000 שקלים במקום 67,500 שקלים עד כה. אמנם כבר מחודש אפריל 2011 משווקת העירונית של שברולט במחיר שכזה, אבל אז הוגדר המחיר כמבצע מכירות לתקופה מוגבלת.

ביס מהסוניק
בסוניק החליטה היבואנית לוותר על גרסת ה-1.4 ליטר ולהתמקד ב-1.6 החזקה יותר (116 כ"ס). עיקר השינוי בתא הנוסעים קשור לקבלת מערך המולטימדיה בעל צג המגע שמכונה מי-לינק (MY-LINK) וכולל חיבור בלוטות' שמאפשר גם השמעת קבצי מוזיקה מהסמארטפון ועוד. הוא בהחלט תורם למראה הפנים. אבל עיקר השיפור שבוצע הוא מתחת לעור ומגיע מכמה מוקדים.
המכונית קבלה את מה שבשברולט מכנים "חבילת CO2" שנועדה לשפר את צריכת הדלק (ב-10%) ואת רמת הזיהום. חבילה זו מביאה עימה מנגנון חשמלי להיגוי כמו גם עדכונים לניהול חטיבת הכוח. יחד עם תיבת הילוכים חדשה, שופר דרוגה של הסוניק בנוסחת המס הירוק (מ-7 ל-4), דבר שסייע להוזלת המחיר ב-4,000 שקלים כך שכעת מחירה מתחיל ב-100,000 שקלים.
שברולט ספארק, סוניק וקרוז: נהיגת התרשמות
צילום: רונן טופלברג
בנסיעה, הסך הכל מרגיש מחובר ונכון יותר עם התנהגות הגיונית יותר ופחות רעשי מתלים (אם כי יש רעשי כביש למרות שמורגש שיפור בבידוד). גם לתיבה פעולה הרבה יותר הגיונית וזורמת מבעבר והיא נעה באופן הגיוני יותר. חבל שהבורר המוזר לא הוחלף. הודות לשיפור בבידוד גם המנוע פחות רועש מבעבר ומייצר הרבה פחות ויברציות. כעת שברולט סוניק מרגישה "עשויה" יותר.

לק מהקרוז
את שברולט קרוז המחודשת פגשנו לפני כשנה בתערוכת ז'נבה ועם נחיתתה בארץ הבשורות העיקריות היא הפיכתה למשפחת דגמים וההוזלה במחיר.
במקביל לתצורת הסדאן, מתחילה שיווקה של גרסת הסטיישן (וואגון), שתגיע עם מנוע ה-1.8 ליטר 140 כ"ס (אין לתצורה זו שילוב של 1.6 ליטר בנזין-אוטומטי). היא תוצע ברמת גימור גבוה למדי שכולל את מערכת 'מי-לינק' וחישוקים קלים במחיר של 128,000 שקלים לעומת 126,000 שקלים לקרוז סדאן עם חבילת הפלטיניום (בלי חישוקים, עם גג נפתח). כמו כן תוצע בקרוב גרסת החמש דלתות שתעלה 125,000 שקלים ברמת גימור פלטיניום. כזכור עם פתיחת השנה, ירד מחירה של גרסת הבסיס ל-122,000 שקלים (הוזלה של 2,000 שקלים).
שברולט ספארק, סוניק וקרוז: נהיגת התרשמות
צילום: רונן טופלברג
במסגרת מקצה השיפורים עודכן המראה החיצוני באופן נעים לעיין. גם תא הנוסעים זכה לעדכונים קלים חלקם בעקבות מערך המולטימדיה החדש. כמו בסוניק, גם כאן השינוי החשוב הוא חבילת ה-CO2 שמביאה הגה כוח חשמלי ועדכון למנוע (וכמובן גם ירידה בדרוג בנוסחת המס הירוק שהובילה להוזלת מחירי הדגמים). גם תיבת ההילוכים עודכנה עם קיצור יחסי העברה בהילוכים הראשונים. בטעימה הקצרה שביצענו בקרוז מורגש שהיא כעת נמרצת יותר בזינוק, אך מאידך נראה היה שהתיבה מעט פעלתנית מדי. לגבי ההגה החדש ניתן לומר כי הוא מרגיש קצת קל ומנותק בנסיעה מהירה.

לפחות מהטעימה הקצרה מחידושי שברולט נראה שאין פריצות דרך אלא בישול שלם ונכון יותר למכוניות המוכרות. השיפור מורגש ויתבטא גם במצבן מול התחרות המתחזקת כאשר גם עדכון המראה, האבזור והמחיר ישחקו לטובתן.
הרבה יותר על הקו החדש של שברולט בגיליון הבא של מגזין אוטו.