פורד מוסטנג שלבי GT500
חטיבת הרכב של קבוצת עמק איילון, שתיקרא 'איילון מוטורס', תצא לדרך כנראה כבר בחודש פברואר כאשר תחנוך את אולם התצוגה שלה בהרצליה פיתוח בבית אמפא (רחוב ספיר 1). לעת עתה יהיה זה אולם התצוגה היחיד שגודלו 340 מ"ר, אך אנשי איילון מבטיחים להגיע לכל הלקוחות ואף להציע אפשרות להתנסות בכלים עם רכבי הדגמה. היא תתמחה ביבוא של מכוניות פורד ממפיצים אירופאים ואמריקניים, אך לפחות בשלב הראשון, לא תהיה קשורה ליצרנית.

זול יותר
"אנחנו נפעל כמו יבואן לכל דבר ועניין," מסביר גל גרנות המנכ"ל המשותף של החטיבה (יחד עם זוהר כהן מנכ"ל קבוצת עמק איילון), "ההבדל הוא שאנחנו קונים את הכלים ממפיצים." גרנות מאמין שהכלים שיגיעו על ידי איילון מוטורס יהיו זולים יותר בפער של 10%-5% מאלה של דלק מוטורס, היבואנית הרשמית. "אנחנו מאוד מעריכים את דלק מוטורס," אומר גנות "ואנחנו חושבים שהיא עשתה פלאים למותג. אנחנו נכנסים לתחום בענווה מאוד גדולה. אנחנו לא רוצים לשבור את השוק אלא לשכלל אותו להציע אלטרנטיבה שונה, וליצור משהו שלא היה כאן".

המבחר
בשלב ראשון תציג היבואנית החדשה את הפוקוס, המונדיאו, ה-Sמקס וה-C מקס מאירופה, כאשר מארצות-הברית יגיעו כלי פנאי כמו האסקייפ (המקבילה לקוגה), האדג' והאקספלורר והמוסטנג. בגל השני אמורות להגיע מכוניות נוספות כמו הקונקט, הפיאסטה ואולי גם הקא העירונית. כאן חלק מהתלות היא כניסת התקנה שמחייבת ESP בכלים חדשים גם באירופה.
הצד המסחרי הגדול של פורד יתעכב עד שהתקנות המתירות את היבוא המקביל של כלים אלה יוסדרו במשרד התחבורה. אבל גם כלים כאלה עשויים להגיע ב-2013.
איילון מוטורס, היבואנית המקבילה של פורד יוצאת לדרך
צילום: מנהל
פורד אקספלורר

האחריות שתינתן ללקוחות תהיה בהתאם לסוג הרכב וארץ המקור שלו, כאשר כלים מסוימים יקבלו אחריות לשנתיים, אחרים לשלוש ואף חמש. האחריות היא בינלאומית ולכן מוסכי היבואנית של פורד יטפלו בכלים, כאשר בהמשך יינתן חלק מהשירות על ידי מוסכים מומחים שאמורים לקום כחלק מהרפורמה. היבואנית החדשה מחויבת גם להביא חלקי חילוף ומבטיחה שגם כאן יהיו המחירים זולים מאלה של דלק מוטורס.