פולקסווגן טוארגשם מלא: פולקסווגן טוארג
אחיות לפלטפורמה: פורשה קאיין, אודי Q7
מתחרים עיקריים: ב.מ.וו X5, אינפיניטי FX, מרצדס ML, קאדילק SRX, לקסוס RX, לנד רובר דיסקברי

כדאי לדעת עליו: רכב הפנאי של פולקסווגן הוצג בתחילת המילניום (2002) וזכה מאז להצלחה אדירה. אחת הסיבות לפרסום ולפופולריות הייתה יכולת שטח טובה, אליה צורף מנוע טורבו-דיזל עם 10 צילינדרים ב-V בנפח 5.0 ליטר שסיפק 309 כ"ס והמון מומנט – 76.5 קג"מ ב-2,000 סל"ד. ב-2010 הוצג הדור השני שמשמר את המראה הכללי של קודמו ומשפר רבות בתחומים אחרים. בין השאר, הוא זכה לדיאטה של כ-200 ק"ג (בהתאם לגרסה) וזה גם לגרסת כלאיים בראש ההיצע. תא הנוסעים שלו מרווח ומאובזר מאוד, ואיכות החומרים וההרכבה מצוינת.
היצע המנועים המקומי כולל שני טורבו-דיזלים ובנזין אחד. לוגם הסולר הבסיסי, V6 בנפח 3.0 ליטר, חולק את תג המחיר (392,900 שקלים) עם מנוע הבנזין –V6 בנפח 3.6 ליטר. מן העבר השני נמצאת גרסת-העל עם מנוע TDI בתצורת V8 ובנפח 4.2 ליטר המספק 340 כ"ס, שעולה קרוב לפי שניים (קצת פחות מ-700,000 שקלים). שתי גרסאות הבסיס מציעות ביצועים טובים, כאשר לדיזל יתרון בצריכת הדלק. נוחות הנסיעה בטוארג טובה מאוד והוא מרגיש דינאמי למרות מימדיו. יכולת השטח הטובה עדיין קיימת.
בשורה התחתונה, הטוארג הוא רכב מצוין עם יכולות בכביש וגם בשטח, אך נדמה שהתמורה למחיר פחתה בדור השני עם העלייה במחיר.
כל מה שטוב: איכות, נוחות, מרווח, יכולת בכביש ובשטח.
כל מה שרע: מחיר, צריכת דלק בבנזין.
מה מקבלים: רכב פנאי איכותי עם יכולות – והמחיר בהתאם ואף מעבר.
גרסה נבחרת: הדיזל הבסיסית.