אודי RS7 ספורטבק
המרוץ אל הסוס: אודי מציגה בתערוכת דטרויט גרסת RS ראשונה ל-A7, שתיתן מענה לגרסת ה-M של הסדרה 6 גראן קופה שנחשפה לפני חודש וכמובן גם למתחרה מבית מרצדס – ה-CLS63 AMG שזכתה לעדכון ממש לאחרונה. אודי RS7 ספורטבק זוכה למעשה לטיפול זהה לזה של ה-RS6 אוואנט החדשה שנחשפה גם היא לפני כחודש.
מתחת למכסה נמצא מנוע ה-V8 בנפח 4.0 ליטר בעל צמד המגדשים המוכר לנו גם מה-S8 הנוכחית. כאן, כמו ב-RS6, הוא מייצר 560 כ"ס, המציבים את ה-RS7 ראש בראש מול ה-M6 גראן קופה עם נתון זהה וקצת מעל ה-CLS63 AMG בעלת 557 הסוסים "בלבד" (המוצעת גם בגרסת עוד-ביצועים עם 585 כ"ס). נתון המומנט עומד על 71.4 קג"מ ב-1,750-5,500 סל"ד. אל המנוע משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית המעבירה את הכוח אל כל הגלגלים – 60% לאחוריים ו-40% לקדמיים. הביצועים – 3.9 שניות ל-100 קמ"ש ו-250 מירביים עם הגבלה אלקטרונית – שמטפסים ל-280 קמ"ש בתוספת החבילה הדינאמית, או ל-305 קמ"ש בחבילה הדינאמית פלוס. היינו אומרים לכם שזה נורא מהר, אבל כנראה שאתם כבר רגילים לתחרות הבלתי נדלית בין היצרניות מגרמניה.
צריכת הדלק, למרות שאם אתם צריכים לשאול אז ה-RS7 היא לא בשבילכם, עומדת על 10.2 ק"מ לליטר.
צילום: מנהל

חוץ מהביצועים המרשימים, מתהדרת ה-RS7 ספורטבק גם במראה מרשים לא פחות כדוגמת פגושים אגרסיביים, חישוקים בגודל 20 אינץ' כסטנדרט (עם אפשרות ל-21 אינץ' כמובן), גימורי עור וסיבי פחמן (ועוד עור, ועוד סיבי פחמן – ברשימת התוספות) וכמובן שלל עיטורי 'RS'.

אודי עדיין לא מפרסמת את המחיר של ה-RS7 ספורטבק החדשה. על פניו, היא גורמת לנו להרגיש שאנחנו רוצים אחת כזו, אבל אז נזכרים במתחרות, ובמחירים שלהן – הנושקים ואף עוברים את 6 הספרות במטבעות לא לנו וללא המסים שלנו. בכל אופן, אנחנו נשמח לבצע מבחן השוואתי שיעזור ללקוחות המתלבטים להחליט בין מכוניות הקופה בעלות 4 הדלתות, 8 הצילינדרים והמוני הסוסים.